Zoekfilters
Resultaten (4)
morgen verzonden
Understanding Career Counselling
Theory, Research and Practice
2006 || Paperback || Jenny Kidd || SAGE
Explores the theory, research and practice of career counselling from a British perspective. Divided into two parts, this book provides a comprehensive account of theories of career development and career counselling and their implications for practice. Taking a critical approach, it also shows how research informs our understanding of the field.
morgen verzonden
Effectief omgaan met risicolezers
werken aan preventie en beter omgaan met leesproblemen
2006 || Paperback || K. Vernooy || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij)
Het is een fundamentele verantwoordelijkheid van elke basisschool dat alle kinderen de school na groep 8 als goede le-zers verlaten, zeker in de 'kenniseconomie' van de 21e eeuw. Het is daarom zorgelijk dat zo'n 25% van de kinderen aan het eind van groep 8 geen goede lezer is. In dit boek stelt Dr. K.Vernooy dat scholen dat percentage kunnen verlagen tot 5% als zij evidence-based leesonderwijs realiseren. Dat wil zeggen dat scholen werken volgens methoden waar-van wetenschappelijk onderzoek h...
morgen verzonden
Basisstructuur Doorgaande leeslijn / druk 1
2006 || Paperback || L. Ahlers || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij)
Het is van belang dat leerlingen in het leesonderwijs een doorgaande lijn volgen. Dit naslagwerkje biedt basisscholen ondersteuning bij het realiseren van een doorgaande leeslijn voor leerlingen van 3 tot 13 jaar.Per leeftjidsgroep peuters, kleuters, groep 3, groep 4-6 en groep 7-8 wordt aandacht besteed ann leergebieden, doelen, materialen, toetsinstrumenten en aan de aanpak van risicoleerlingen. Daarnaast is er aandacht voor twee cruciale momenten in de leeslijn; de overgang van groep 2 ...
vandaag verzonden
Bijzonder Onderwijs / Druk 1
christelijk geloof in de dagelijkse praktijk van basis- en voortgezet onderwijs
2006 || Paperback || R. de Graaf || VBK Media
In Bijzonder onderwijs vertellen meer dan veertig specialisten uit het protestants-christelijk, reformatorisch, gereformeerd en evangelisch onderwijs op persoonlijke wijze hoe ze in de praktijk van hun onderwijswerk willen aansluiten bij de Bijbel. Daarbij komen heel concrete zaken aan de orde. Wat maakt dat de les Frans op een christelijke of reformatorische school anders is dan op een openbare school? Wat heeft de christelijke identiteit te maken met het rekenen in het basisonderwijs? Kan h...