Zoekfilters

Verschijningsvorm
Paperback (5)
Taal
Nederlands (4)
Engels (2)
Verschijningsjaar
2021 (4)

Resultaten (6)

22,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 21,38
+
Bestel

Phoebus Focus XXXV: The Holy Family in Nazareth

On Diego Quispe Tito (c.1611-1681), the Art of Cuzco, and Antwerp as Hollywood on the Scheldt

2024 || Paperback || Katharina Van Cauteren || Hannibal books

22,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Phoebus Focus 26: Pleurants – Albasten treurfiguren voor het grafmonument van Jean de Berry (1340-1416)

Albasten treurfiguren voor het grafmonument van Jean de Berry (1340-1416)

2022 || Paperback || Matthew Reeves || Hannibal books

iddeleeuwse sculpturen zijn notoir moeilijk te bestuderen. Al te vaak is hun oorspronkelijke context en functie door eeuwen van slijtage, veranderingen of verwaarlozing verloren gegaan. Hierdoor ontgaat hun esthetische impact, betekenis of symbolische complexiteit ons soms volledig en kunnen nuances er slechts met moeite uit worden afgeleid of gereconstrueerd. Gelukkig is dit niet het geval voor de twee prachtige pleurants — of treurfiguren — in de collectie van The Phoebus Foundation.

De...

22,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

De Heilige Begga

Jacob Jordaens (1593-1678)

2021 || Paperback || Leen Kelchtermans || Hannibal books

Phoebus Focus XXV

In Heilige Begga schrijft Leen Kelchtermans over religieuze vrouwen en hun devotie maar ook over katholiek en dynastiek machtsvertoon. Ze neemt de lezer mee van de zevende naar de zeventiende eeuw en vertelt hoe Begga, dochter van Itta van Nijvel (ca. 592-652) en Pepijn de Oudere (ca. 580-639), in 1630 aangewezen wordt als stichteres van de bloeiende begijnenbeweging. Rond 1635 penseelde de Vlaamse barokke topper Jacob Jordaens (1593-1678) Heilige Begga, een schilderij dat b...

22,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Phoebus Focus 27: Portret van Henricus Liberti – Een muzikaal schilderij van Antoon Van Dyck (1599-1641)

Een muzikaal schilderij van Antoon Van Dyck (1599-1641)

2022 || Paperback || Timothy De Paepe || Hannibal books

De Antwerpse barokke portretspecialist Antoon Van Dyck schilderde Henricus Liberti omstreeks 1627-1632 als een zelfbewuste en getalenteerde musicus, iemand die wist wat hij waard was. Vandaag de dag is nog slechts een handvol van Liberti’s muziekwerken bewaard en over het leven van deze Antwerpse klaviervirtuoos en componist zijn er in de archieven amper nog sporen te vinden. We weten zelfs niet eens zeker waar en wanneer hij werd geboren.

Dat de musicus niet vergeten is, danken we grotende...

22,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Portret van keizer Servius Sulpicius Galba

Peter Paul Rubens (1577-1640) en de Romeinse-keizerreeksen

2021 || Paperback || Nils Büttner || Hannibal books

Phoebus Focus XXIV

Servius Sulpicius Galba (kortweg Galba) is een Romeins senator en generaal die Nero in het Vierkeizerjaar, 68-69 n.Chr., ten val brengt en opvolgt. In deze editie van ‘Phoebus Focus’ plaatst Nils Büttner het bijzondere keizersportret dat Peter Paul Rubens (1577-1640) van hem maakte in zijn context. Büttner neemt de lezer niet alleen mee naar het Rome van de eerste eeuw, maar analyseert ook de drager en de schilderwijze van Rubens, zijn fascinatie voor de oudheid, zijn...

64,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Another History of Art

2022 || Hardcover || Koenraad Jonckheere || Hannibal books

Reference work by Koenraad Jonckheere offers a new vision on the history of art

“There are many stories of western art that have been written, almost all of them focused on artists, nations, and traditions. But Jonckheere's daring book is a learned and eminently readable story of the art itself, about the questions that works of art try and often fail to answer, and about what they do to us in the process. It's a catalyst for teaching and thinking anew.”

– Marisa Anne Bass, Yale University

“No other history of art comes close to Jonckheere’s. It’s as engagingly written as Gombrich’s classic The Story of Art. It’s neither pedestrian nor a survey of an out-of-date canon. It’s the most ambitious and original general history of art we have ever had. Vigorous, up-to-date, unprejudiced and lively, it’s a history of art of our time and for our time....