Zoekfilters
Resultaten (24)
maandag verzonden
Businessplan op 1 A4 / Druk 8
snel en effectief plannen met OGSM
2022 || Hardcover || Marc van Eck e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Iedereen heeft plannen, zowel zakelijk als privé. Maar doordat veel plannen gewoonweg niet goed of concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben, realiseren we onze plannen vaker niet dan wel. Met 'Businessplan op 1 A4' van Marc van Eck en Ellen Leenhouts leer je hoe je een (business)plan maakt dat wél werkt. De methodiek heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures. Het is een plan op 1 A4 (ja, je leest het goed: één A 4) dat leidt van visie naar actie. Het verbindt ambitieu...
maandag verzonden
DÍT IS LEAN
de oplossing voor de efficiency paradox
2015 || Hardcover || Niklas Modig e.a. || LeanTeam
maandag verzonden
How We Fool Ourselves
ABC of faulty thinking
2015 || Hardcover || Suzanne Weusten || De Argumentenfabriek || met inkijkexemplaar
Want to understand why you fall prey to faulty thinking? Keen to protect yourself and others against the biases of the brain? This book offers insights and practical tips for recognizing and avoiding everyday errors.
Suzanne Weusten looks at situations familiar to us all and describes the most common examples of faulty thinking, from the understandable tendency to rely blindly on a friend's judgment to the dangerous mechanism of group thinking and the deeply human trait of regarding ourselves ...
maandag verzonden
Opdrachtgever tevreden
van inhoudelijk expert naar adviserende partner
2017 || Hardcover || Jan Willem van den Brink e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Hoe houd je klanten tevreden? Hoe zorg je dat ze je trouw blijven? Dat ze niet in de verleiding komen om te kijken of een andere organisatie hetzelfde werk goedkoper en (in hun ogen tenminste) net zo goed kan doen?
Werken voor een opdrachtgever is geen kwestie van 'u vraagt, wij draaien'. Op gelijk niveau staan en je externe of interne klant aan het denken zetten levert veel meer op.
Opdrachtgever tevreden biedt praktische handvatten voor inhoudelijk deskundige professionals om met meer resulta...
Spare Parts Inventory Control under System Availability Constraints
2015 || Hardcover || Geert-Jan Van Houtum e.a. || Springer-Verlag
This book focuses on the tactical planning level for spare parts management. It describes a series of multi-item inventory models and presents exact and heuristic optimization methods, including greedy heuristics that work well for real, life-sized problems. The intended audience consists of graduate students, starting scholars in the field of spare parts inventory control, and spare parts planning specialists in the industry.
In individual chapters the authors consider topics includ...
maandag verzonden
Spannend veranderen
over spanningen bij veranderen en adviseren
2015 || Hardcover || Léon de Caluwé || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Als onderzoeker, lesgever, organisatieadviseur en schrijver heeft Léon de Caluwé gewerkt ten behoeve van het organisatieadvies en hij heeft onderzoek en reflectie gedaan over organisatieadvies. Resultaten van dat werk worden in dit boek samengevat.
De kleurentheorie is gemaakt ten behoeve van adviseurs, managers en veranderaars. De theorie wordt samengevat, de toepassingen worden beschreven. Er wordt ingegaan op hoe je kunt lesgeven over de kleurentheorie, hoe de theorie zich heeft ontwikke...
maandag verzonden
The Sales Acceleration Formula
Using Data, Technology, and Inbound Selling to go from GBP0 to GBP100 Million
2015 || Hardcover || Roberge || Wiley
Use data, technology, and inbound selling to build a remarkable team and accelerate sales The Sales Acceleration Formula provides a scalable, predictable approach to growing revenue and building a winning sales team. Everyone wants to build the next $100 million business and author Mark Roberge has actually done it using a unique methodology that he shares with his readers. As an MIT alum with an engineering background, Roberge challenged the conventional methods of scaling sales utilizing th...
maandag verzonden
Veranderen 3.0
zeven essentiële principes voor organisatieverandering van binnenuit
2015 || Hardcover || Wendy Nieuwland e.a. || Lindonk & de Bres || met inkijkexemplaar
Hoe kun je ervoor zorgen dat organisatieveranderingen wél succesvol zijn? Dat ingezette veranderingen worden voortgezet, zonder daar aan te hoeven trekken en sleuren? Hoe krijg je mensen mee in veranderprocessen, zonder dat je stuurloos wordt?
Op die vragen geeft dit boek antwoorden. Door verandering van binnenuit te laten ontstaan, gebruikmakend van hoe gedrag van nature verandert, werk je aan duurzame verandering.
In dit boek laten de auteurs zien hoe je iders aangeboren vermogen te verander...
maandag verzonden
De Corporate Tribe
organisatielessen uit de antropologie
2020 || Hardcover || Danielle Braun e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Managementboek van het Jaar 2016!
'Niets heeft mij als schrijver en journalist meer geholpen dan mijn studie antropologie. Ik kan geen gebied bedenken dat niet baat zou hebben bij inzichten uit de antropologie. Dat Braun & Kramer die inzichten toegankelijk maken voor organisaties en hun leiders is hoognodig.' (Joris Luyendijk)
Over organisatiecultuur wordt veel geschreven, gezucht en gesproken. Cultuur is van oudsher het aandachtsgebied van antropologen.
De corporate antropologie kijkt met deze...
maandag verzonden
Wahlberg
het verhaal van een CEO
2015 || Hardcover || Arvid Buit || Uitgeverij Thema
Ontmoet Dirk Wahlberg: CEO van een multinational, bizar succesvol, een echte familieman, rijk en superslim. Alle ingredi