Zoekfilters
Resultaten (5)
morgen verzonden
Reach the Highest Standard in Professional Learning: Learning Designs
2014 || Paperback || Drago-Severson || SAGE
Offers a collection for building a world-class professional learning program. This book closes the "knowing-doing" gap by guiding educational leaders through the process for implementing the Learning Forward Standards for Professional Learning.
morgen verzonden
Hoe bedenk je het?! / druk 1
Creatief denken in het basisonderwijs
2014 || Paperback || Jenny de Bode e.a. || Coutinho
Leerkrachten in het basisonderwijs moeten continu prikkelen, stimuleren, motiveren en nieuwe invalshoeken bedenken. Zo bevorderen zij een onderzoekende en nieuwsgierige leerhouding bij hun leerlingen. Dat vraagt van hen de nodige flexibiliteit en inventiviteit, kortom een enorm creatief denkvermogen. Juist over die vaardigheid zijn leerkrachten vaak onzeker.
Hoe bedenk je het?! is een uniek basisboek met meer dan 100 denkstrategieën en werkvormen. Naast praktische handvatten biedt het theor...
morgen verzonden
Studies over Taalonderwijs Dyslexie 2.0
update van het protocol dyslexie diagnostiek en behandeling
2014 || Paperback || Ludo Verhoeven e.a. || Maklu, Uitgever
morgen verzonden
face2face Intermediate Workbook without Key
2014 || Paperback || Nicholas Tims || Intertaal
face2face is informed by Cambridge English Corpus and its vocabulary syllabus has been mapped to the English Vocabulary Profile, meaning students learn the language they really need at each CEFR level. The Intermediate Level Workbook offers additional consolidation activities as well as a Reading and Writing Portfolio for extra skills practice. A Workbook with Key is also available.
morgen verzonden
Breindidactiek, helpen leren met breinkennis
inclusief 50 voorbeelden van docenten
2014 || Paperback || Gerjanne Dirksen e.a. || Vrije Uitgevers, De || met inkijkexemplaar
Ontdek hoe het brein werkt bij leren. Hoe kan jij als docent leerlingen en studenten helpen meer uit hun maakbare brein te halen en met meer plezier te leren?
Twee benaderingen ondersteunen docenten om recente breinkennis toe te passen in hun praktijk: zes breinprincipes om lessen te verrijken en de ASOOO benadering om leerlingen en studenten te motiveren tot leren. Breindidactiek dus: didactiek op basis van het functioneren van het brein.
Deze benaderingen worden wetenschappelijk onderbouwd...