Resultaten (9)
morgen verzonden
Spelletjes voor sociale competentie (1ste)
samen staan we sterk, 80 korte spelletjes voor kinderen van 4-10 jaar
2016 || Paperback || Rosemarie Portmann || Panta Rhei || met inkijkexemplaar
Sociale competentie houdt in dat kinderen allerlei sociale activiteiten verrichten waarbij ze relaties aangaan met anderen en rekening houden met elkaar. De vaardigheden die ze hierbij aanleren zijn: initiatief nemen, verantwoordelijkheid nemen, zelfstandig werken en opkomen voor jezelf.
Rosemarie Portmann, bestsellerauteur van talloze spelletjesboeken, heeft in deze bundel 80 korte spelletjes verzameld die spelenderwijs deze vaardigheden ontwikkelen. Ze zijn onderverdeeld in 5 categorieën:
...
morgen verzonden
Twijfelachtig, maar acceptabel
50 columns over de zin en onzin in de pedagogiek
2016 || Paperback || Mieke Ketelaars || Instondo
Niets is zeker in de pedagogiek. Zoveel is zeker. Want wat is
het effect van een label als peuterpsychopaat op de marktwaarde
van uw huis? Hoe knuffelig worden papa's nu werkelijk van wat
knuffelhormoon? Kan Mona Lisa er voor zorgen dat uw kind zich
beter gaat gedragen? En hoe kan Johan Cruijff ons helpen betere
diagnoses te stellen?
In 50 columns doet orthopedagoge en wetenschapper Mieke Ketelaars
een boekje open over de pedagogiek. Van taalgestoorde
Teletubbies tot hersenscams: Mieke scheid...
morgen verzonden
Het basisonderwijs in A3 formaat Deel 2
2016 || Hardcover || Harry Janssens || Uitgeverij Betelgeuze
morgen verzonden
TIBtools Combinatiegroep 2/3. Doen!
8 aanraders
2018 || Paperback || Coby Visser e.a. || Instondo
Er zijn steeds meer scholen die vanuit hun visie op goed onderwijs een combinatiegroep 2/3 formeren. Zulke scholen zien kansen voor zowel de kleuters als de kinderen in groep
3. Wie van een combinatiegroep 2/3 meer wil maken dan een verlegenheidsoplossing, vindt in deze TIBtool concrete antwoorden op vragen zoals: Hoe maak ik van twee groepen
één groep? Heeft een combinatiegroep 2/3 een ideale samenstelling? Hoe verdeel ik mijn aandacht goed? Hoe ga ik om met methoden? Kan ik nog thematisch...
morgen verzonden
Onderwijsvitaminen / druk 3
Voor inspiratie en motivatie op school
2016 || Paperback || Frank Stienissen || Maak je eigen onderwijsboek || met inkijkexemplaar
Frank Stienissen bekijkt het onderwijs met verwondering, een knipoog en een glimlach. Onderwijsvitaminen bevat een selectie van de columns die Frank de afgelopen jaren voor diverse onderwijsbladen geschreven heeft. De onderwijsvitaminen zijn voor de werkvloer bestemd, voor de schoolleider en de leraar die het beste uit het kind én uit zichzelf wil halen. Ter lering en vermaak. Niet meer, niet minder. De aanbevolen wekelijkse dosering zorgt voor meer motivatie en inspiratie op school. Frank S...
morgen verzonden
De 9 principes van de excellente schoolleider
2016 || Paperback || Luc F. Greven || Convoy Uitgevers BV
De grote betekenis van een excellente schoolleider wordt steeds meer onderkend. Hij laat de school schitteren en de leraren en leerlingen floreren. Hoe gaat dat in zijn werk?
Dit boek beschrijft op een toegankelijke wijze de negen principes die excellente schoolleiders toepassen. Onderzoek naar hun handelen in de praktijk heeft daaraan ten grondslag gelegen. Principes die excellente schoolleiders veelvuldig toepassen zijn het 'stimuleren van een vitale visie', 'werken aan een topteam' en het ...
morgen verzonden
SurvivalKID Middelbaar onderwijs
2023 || Paperback || Luc Descamps || Schuyt & Co Van Halewyck
morgen verzonden
(Van) Luisteren kun je leren
een materialenbundel voor muzikale stimulering van het auditieve taalverwerkingsproces
2016 || Hardcover || Maud Verberne || Mijnbestseller.nl || met inkijkexemplaar
Muziek en taal, twee totaal verschillende dingen zou je zo op het eerste gezicht denken. Muziek óf taal, dat was de keuze waar ik na mijn middelbare schooltijd voor stond. Ga ik verder in de muziek of verder in de taal? Het leek in ieder geval duidelijk dat een combinatie niet bestond. Niets bleek minder waar. Muziek en taal lijken in de kern erg op elkaar en als orthopedagogisch muziekbeoefenaar heb ik dan ook goud in handen. Ik kan de schakel zijn tussen deze twee. Met de inzet van muziek ...
morgen verzonden
Differentiëren in het rekenonderwijs
hoe doe je dat in de praktijk?
2016 || Paperback || Eva van de Weijer-Bergsma e.a. || Graviant Educatieve Uitgaven
Rekenonderwijs afstemmen op verschillen tussen leerlingen. Hoe pak je dat aan?
Iedere leerkracht heeft te maken met verschillen tussen leerlingen in de klas. Dit geldt ook voor het rekenonderwijs en begint al bij het voorbereidend rekenen. Sommige leerlingen hebben behoefte aan extra instructietijd, terwijl anderen behoefte hebben aan uitdaging met moeilijker rekenopgaven. Het is voor leerkrachten dan ook een grote uitdaging om de rekenles zo vorm te geven dat alle leerlingen voldoende profi...