Resultaten (4)
maandag verzonden
Understanding Classical Sociology
Marx, Weber, Durkheim
2021 || Paperback || John Hughes e.a. || SAGE
This is a fully updated and expanded new edition of the successful undergraduate text. Providing a lucid examination of the pivotal theories of Marx, Durkheim and Weber, the authors submit that these figures have decisively shaped the discipline.
maandag verzonden
Culture's Consequences
Comparing Values, Behaviors, Institutions and Organizations Across Nations
2003 || Paperback || Geert Hofstede || SAGE
`The publication of this second edition of Culture's Consequences marks an important moment in the field of cross-cultural studies.... Hofstede's framework for understanding national differences has been one of the most influential and widely used frameworks in cross-cultural business studies, in the past ten years' - Australian Journal of Management
maandag verzonden
Person-Centred Therapy in Focus
2003 || Paperback || Paul Wilkins || SAGE
Person-Centred Therapy in Focus provides a much-needed exploration of the criticisms levelled against one of the most widespread forms of therapeutic practice. Characterized by its critics as theoretically `light', culturally biased and limited in application, until now the person-centred approach has had comparatively little written in its defence.
Paul Wilkins provides a rigorous and systematic response to the critics, drawing not only on the work of Carl Rogers, but also of those central...
maandag verzonden
Het begeleiden van effectieve leerprocessen / druk 3
over interventiekunde, de waarde van weerstand en de interventiekaart als wegwijzer
2003 || Paperback || M. Korrel || Boom
Dit boek geeft uitgangspunten en concrete suggesties voor het begeleiden van effectieve leerprocessen. Met dit boeken kunnen begeleiders ervoor zorgdragen dat leertrajecten effectief zijn. Het in dit boek gepresenteerde model, de Interventiekaart, is toepasbaar als diagnose- en adviesmodel bij de ontwikkeling van effectieve leertrajecten. De Interventiekaart is ook te gebruiken als begeleidingsmodel tijdens leertrajecten en als richtingaanwijzer wanneer leertrajecten lijken te stagneren. Het ...