Resultaten (7)
morgen verzonden
Blended learning
De toekomst is digitaal
2020 || Paperback || Tobe Baeyens || Politeia
Er zijn oneindig veel vragen waarop we het antwoord niet weten. Maar één ding weten we wel: de toekomst is digitaal. Computers en smartphones maken nieuwe innovatieve werkvormen mogelijk, waardoor technologie tegenwoordig ook op een succesvolle manier in het onderwijs kan ingezet worden.
In dit boek wordt stap voor stap uitgelegd hoe je aan de slag kan gaan met blended learning door online doelstellingen, opdrachten en activiteiten op elkaar af te stemmen. Er wordt besproken hoe digitaal le...
morgen verzonden
Programmatisch toetsen
Voorbeelden en ervaringen uit de praktijk
2021 || Paperback || Liesbeth Baartman e.a. || Boom
Binnen het beroepsonderwijs is steeds meer belangstelling voor programmatisch toetsen. Dat is een toetsconcept waarin toetsen en leren geïntegreerd zijn en de competentieontwikkeling van de student centraal staat. Gedurende de opleiding wordt continu informatie over het leerproces van de student verzameld, de zogeheten datapunten. Hiermee kunnen opleiders het leerproces monitoren en bijsturen. Feedback en de ontwikkeling van zelfregulatie staan centraal. Zo krijgen studenten de benodigde tij...
morgen verzonden
Storylistening
Organiseer de onderstroom en krijg medewerkers mee
2020 || Paperback || Annet Scheringa e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Veel organisaties worstelen met de vragen: Hoe krijgen we de beweging erin? Hoe krijgen we mensen mee? Verleiden, verontrustende cijfers presenteren, visies en veranderplannen rondmailen: het werkt lang niet altijd. Luisteren naar onderstroomverhalen, storylistening, werkt wél. Maar die griezelige wereld vol ervaringen, belevingen en emoties laten nogal wat organisaties links liggen. Zonde, want ze leveren parels aan inzichten op.
Dit boek laat zien hoe je deze parels opduikt en de inzichten...
Tussen toets en bestuur
De positie van de examencommissie in het hoger onderwijs
2020 || Hardcover || P.J.J. Zoontjens e.a. || Boom uitgevers Den Haag
De examencommissie neemt een spilfunctie in binnen universiteiten en
hogescholen. Zij is onafhankelijk en verantwoordelijk voor de kwaliteit van
de toetsing binnen de opleiding. De examencommissie ziet erop toe dat:
• de kwaliteit van de examinatoren aan de maat is;
• het gehele toetsproces van voldoende kwaliteit is;
• de deelname van studenten aan tentamens volgens geldende regels
plaatsvindt;
• de tentamenprestaties van de studenten op eigen inspanningen
berusten.
De veelzijdige ...
morgen verzonden
Impact op afstand
Online lesgeven in het hoger onderwijs
2020 || Paperback || Brigit Kolen || Coutinho || ook als eBook
Waar het gebruik van online middelen bij het lesgeven nog niet zo lang geleden optioneel was en vooral heel hip, is het inmiddels dagelijkse routine geworden voor een groot deel van de docenten en studenten in het hoger onderwijs. Voor de één gaat die overgang (echter) soepeler dan voor de ander.
Impact op afstand brengt hulp in de vorm van praktische tips, werkvormen en uiteraard (online) voorbeelden. Het biedt handvatten bij de uitdagingen van online onderwijs: contact maken en houden, pr...
Juridisch Vademecum Examencommissies Hoger Onderwijs
Thematisch commentaar bij uitspraken van het College van Beroep voor het Hoger Onderwijs
2020 || Paperback || Pieter Huisman || Sdu
Examencommissies in het hoger onderwijs hebben een centrale rol in de borging van toetsing en examinering in het hoger onderwijs. Leden van de examencommissies worden geacht op de hoogte te zijn van de toepasselijke wetgeving in het hoger onderwijs, zoals de WHW (de wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderwijs), maar ook de uitspraken van het centrale rechtscollege, het CBHO (College van Beroep voor het Hoger Onderwijs).
Dit boek is een beknopt naslagwerk waarin de wetgeving en d...
morgen verzonden
Leren (en) doceren in het hoger onderwijs / Druk 4
2020 || Paperback || Linda van der Grijspaarde e.a. || Boom
In Leren (en) doceren in het hoger onderwijs staat de dagelijkse praktijk van de docent centraal. De docent vervult een cruciale rol in de onderwijsleersituatie. Ongeacht de onderwijswerkvorm (college, werkgroep, practicum) van de docent wordt gevraagd om het onderwijs zodanig vorm te geven dat een maximaal leerresultaat bij de student wordt bereikt.
In vier thema’s behandelen de auteurs een aantal didactische onderwerpen: het leren van studenten (bevorderen), onderwijs ontwerpen, onderwijs...