Zoekfilters

Taal
Nederlands (2)

Resultaten (3)

11,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Tellen en rekenen met tig

Een voorbeeld van de aardige getallen

2018 || Paperback || Thomas Colignatus || Mijnbestseller.nl || met inkijkexemplaar

Kinderen leren een taal via horen en spreken. Gesproken taal vormt hun denken en onthouden. Pas later leren ze lezen en schrijven. Wanneer de uitspraak van getallen verschilt van het lezen en schrijven geeft dat problemen.

In het Westen lezen we van links naar rechts. De getallen komen uit India en Arabiƫ waar men van rechts naar links leest. Het getal 19 is nu negentien maar wiskundig schrijf je tien & negen. Kinderen die afhankelijk zijn van uitspraak moeten een omkering leren. Dit hindert...

18,46
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Democratie met en door Wetenschap

Advies aan de Staatscommissie parlementair stelsel (met voorzitter Johan Remkes). Politicologie over kiesstelsels blijkt een pseudo-wetenschap

2018 || Paperback || Thomas Colignatus || Mijnbestseller.nl || met inkijkexemplaar

De Staatscommissie parlementair stelsel (met voorzitter Johan Remkes) geeft eind 2018 advies aan de Tweede Kamer.

Er bestaat breed onbehagen over het functioneren van de politiek. De kritiek betreft vooral het gedrag van politici, terwijl het democratisch stelsel zelf nog waardering krijgt. Toch zijn er vragen. D66 pleit al meer dan 50 jaar voor referenda, districtenstelsel en direct gekozen premier en burgemeester. Nieuw zijn de sociale media, nep-nieuws, en het gebruik van internet voor vor...

17,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

A child wants nice and no mean numbers

Mathematics in primary education

2018 || Paperback || Thomas Colignatus || Mijnbestseller.nl || met inkijkexemplaar

Mathematics education is a mess. In primary education the development in arithmetic, geometry and other math topics is greatly hindered.

Mathematicians are trained for abstraction while education is an empirical issue. When mathematicians meet in class with real live pupils then they solve their cognitive dissonance by holding on to tradition. But tradition and its study materials have not been designed for empirical didactics. Pupils suffer the consequences.

The West reads from left to right...