Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (2)
morgen verzonden
Naar een vraaggestuurde informatievoorziening
de case Gezondheidszorg
2010 || Paperback || Remko van der Pols e.a. || Boom
ITIL, ASL en BiSL hebben als markstandaarden voor IT- en informatiemanagement
(beheer) een grote vlucht genomen. Om deze goed toe te kunnen passen worden ITbeheerdersgetraind in deze methodes en worden processen ingericht. Wat hierbij altijd speelt zijn vragen als: hoe hang ik dat nou op in de organisatie, wie zijn de stakeholders en hoe betrek ik die of wie is nou waarvoor verantwoordelijk. Specifiek op het terrein van functioneel beheer en/of (business)informatiemanagement spreke...
morgen verzonden
Governance en inrichting
2015 || Paperback || Hans van der Linden e.a. || Boom
Business informatiemanagement is het vakgebied voor sturing van de IT vanuit businessperspectief. Een standaard als BiSL beschrijft wat je moet doen binnen dit vakgebied, maar nog niet hoe je het moet doen.
De BiSL Scenario's bestaan uit een aantal inhoudelijke aanpakken om werkzaamheden op het terrein van business informatiemanagement uit te voeren. Het is geen rechtlijnige methode, maar een verzameling met diverse scenario's, aanpakken, instrumenten, visies en templates om managers en busi...