Resultaten (4)
morgen verzonden
Lege Gangen
2019 || Paperback || Petra de Bil || Vrije Uitgevers, De
‘Je hebt het verkeerd gedaan mam, het was foute boel!’ Mijn vierjarige dochtertje Meike staat met een opgeheven vingertje voor me. ‘Je dacht dat ik een meisje was toen ik geboren werd, maar ik ben een jongen!’
Vanaf dat ze kon praten, maakte Meike duidelijk dat ze een jongen was. Dit verhaal beschrijft de weg die een moeder en haar transgender kind volgen om de ‘foute boel’ zoveel mogelijk te herstellen. Deze weg voert langs artsen en ziekenhuizen, maar ook langs instanties, schol...
morgen verzonden
Observeren, registreren, rapporteren en interpreteren / Druk 6
2022 || Paperback || Petra de Bil || Boom
Hét boek voor leren observeren in onderwijs en welzijn.
Is dit kind thuis veilig? Waarom is deze leerling soms zo agressief? Het zijn maar enkele van de vele vragen die leerkrachten en hulpverleners kunnen hebben bij een kind. Observeren en rapporteren zijn daarom belangrijke basisvaardigheden in onderwijs en welzijn. Op grond van observaties en rapportages stel je hulpverleningsplannen bij, verwijs je leerlingen door naar speciaal onderwijs of plaats je kinderen uit huis. De observaties en ...
morgen verzonden
Onderzoek in 15 stappen
voor hbo-studenten Social Work
2011 || Paperback || Petra de Bil || Boom
Onderzoek in 15 stappen
Petra de Bil
Welke methode kan gebruikt worden voor een nieuw op te starten behandelgroep? Welke verbeteringen kunnen aangebracht worden bij een intake-procedure? Voor al dit soort situaties uit de praktijk van de Sociale Wetenschappen is onderzoek nodig.
In dit boek wordt het doen van onderzoek stap voor stap aangeleerd, van het bepalen van het onderwerp tot en met het rapporteren in een onderzoeksverslag. Het formuleren van onderzoeksvragen, het kiezen van onderzoek...
morgen verzonden
Praktijkgerichte ontwikkelingspsychologie / Druk 4
van wieg tot hangplek: de ontwikkeling van 0-tot 21-jarigen
2017 || Paperback || Marjan de Bil e.a. || Boom
Dit boek behandelt de ontwikkelingspsychologie van kinderen en jongeren van 0 tot 21 jaar. In leesbare taal worden de ontwikkelingen op cognitief, sociaal en emotioneel gebied uiteengezet.
De ontwikkelingen die kinderen en jongeren doormaken, worden beschreven aan de hand van ontwikkelingstaken. Zo zijn er bijvoorbeeld de ontwikkelingstaken van het verwerven van een veilige basis, het leren omgaan met anderen en het verwerven van een eigen identiteit, maar ook het omgaan met vrije tijd en het...