Zoekfilters

Verschijningsjaar
2024 (2)
Uitgever
CPS Uitgeverij (2)
NUR
Didactiek (2)

Resultaten (3)

33,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 32,25
+
Bestel

Differentiëren is te leren! (Heruitgave)

Omgaan met verschillen in het vo en mbo

2024 || Paperback || Meike Berben e.a. || CPS Uitgeverij || met inkijkexemplaar

Lang is gedacht dat differentiëren in de les in het voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs niet nodig is. Leerlingen gaan na de basisschool immers al naar diverse schooltypes. Maar veel docenten weten inmiddels beter: er zijn wel degelijk verschillen tussen leerlingen in één klas, bijvoorbeeld in beheersingsniveau, motivatie, interesse of leervoorkeur. Hoe stemt u af op die verschillen en hoe haalt u het maximale uit de leerlingen? Dit praktische boek geeft handvatten, voo...

34,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 33,20
+
Bestel

Activerende werkvormen (Heruitgave)

Naar meer variatie en motivatie in de les

2024 || Paperback || Meike Berben e.a. || CPS Uitgeverij

De meeste docenten en scholen erkennen dat het activeren en motiveren van leerlingen belangrijk en tegelijkertijd uitdagend is. Het activeren van leerlingen kan namelijk bijdragen aan een hoger leerrendement. Uit leerlingenquêtes en reacties van docenten en schoolleiders blijkt echter vaak dat het activeren en motiveren nog niet genoeg lukt: leerlingen ervaren het onderwijs als saai en weinig uitdagend.

Om docenten inspiratie te bieden, hebben we dit boek samengesteld. We bieden achtergronde...

33,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
met 5% korting 32,25
+
Bestel

Formatief handelen in de les

Toetsen van het leren, om te leren

2023 || Paperback || Roel Vos e.a. || CPS || met inkijkexemplaar

Met formatief handelen maakt u niet alleen zichtbaar wat geleerd is, maar ook wat nog te leren is. Dit proces wordt soms ook formatief toetsen of formatief evalueren genoemd. Doelgericht toetsen maakt het mogelijk om specifieke leerbehoeften vast te stellen, feedback te geven en beslissingen te nemen over het vervolg van het leerproces. Dit kan meerdere keren in een les, door zowel de docent, leerling of een klasgenoot. De auteurs introduceren in dit praktische boek de formatieve cyclus om te...