Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (4)
morgen verzonden
Aanvankelijk technisch lezen / Groep 3 / druk 1
preventie van leesproblemen
2008 || Paperback || L. Ahlers e.a. || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij)
De kern van dit deel bevat kenmerken van goed aanvankelijk technisch leesonderijs in groep 3. Leerdoelen, klassenmanagement, differentiatie, instructie en aanpak van risicolezers komen aan bod. Beschrijvingen van taal-/leesactiviteiten zijn daarom hierin opgenomen
morgen verzonden
Basisstructuur Doorgaande leeslijn / druk 1
2006 || Paperback || L. Ahlers || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij)
Het is van belang dat leerlingen in het leesonderwijs een doorgaande lijn volgen. Dit naslagwerkje biedt basisscholen ondersteuning bij het realiseren van een doorgaande leeslijn voor leerlingen van 3 tot 13 jaar.Per leeftjidsgroep peuters, kleuters, groep 3, groep 4-6 en groep 7-8 wordt aandacht besteed ann leergebieden, doelen, materialen, toetsinstrumenten en aan de aanpak van risicoleerlingen. Daarnaast is er aandacht voor twee cruciale momenten in de leeslijn; de overgang van groep 2 ...
morgen verzonden
Een goede leesstart in groep 1-2
2007 || Paperback || L. Ahlers || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij)
Deze publicatie beschrijft hoe leerkrachten van groep 1 en 2 ervoor kunnen zorgen dat alle kleuters een goede leesstart maken en goed toegerust beginnen aan het aanvankelijk technisch lezen in groep 3Dit boekje is het tweede deel van de serie Doorgaande leeslijk 3-13 jarigen, uitgegeven door CPS. Deze reeks ondersteunt basisscholen bij het realiseren van een doorgaande lijn in het taal/leesonderwijd. Dat is van groot belang, omdat een goede leesvaardigheid de basis is van een succesvolle ...
morgen verzonden
Voortgezet technisch lezen in groep 4 - 8
omgaan met verschillen ter voorkoming van leesproblemen
2009 || Paperback || L. Ahlers e.a. || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij)
Dit deel beschrijft hoe leerkrachten van groep 4 tot en met 8 het voortgezet technisch leesonderwijs op effectieve wijze kunnen vormgeven. Wat zijn de kenmerken en hoe kunnen leerkrachten omgaan met de verschillen tussen leerlingen? De auteurs baseren zich op wetenschappelijk onderzoek en geven tips hoe dit om te zetten naar de praktijk.