Zoekfilters
Resultaten (3)
maandag verzonden
Rekengesprekken voeren
|| Paperback || Jarise Kaskens || Uitgeverij Pica
Leerlingen ervaren rekenen verschillend. Zo vindt de ene leerling het moeilijk, terwijl het er voor de ander gewoon bij hoort, en weer een ander vindt het uitdagend om pittige rekenopgaven op te lossen. Het is echter lang niet altijd gemakkelijk om deze diverse onderwijsbehoeften bij individuele leerlingen te achterhalen.
Rekengesprekken zijn hiervoor een oplossing. Zij leveren informatie op over de rekenbeleving en het rekenproces, en bieden inzicht in redeneer- en oplossingsprocessen van de...
maandag verzonden
Grijp de rekenkansen
de referentieniveaus rekenen in het voortgezet onderwijs
2012 || Paperback || Ria Brandt-Bosman e.a. || CPS Uitgeverij || met inkijkexemplaar
De invoering van de referentieniveaus heeft grote consequenties voor het voortgezet onderwijs. Vanaf 2014 maken leerlingen een rekentoets die meetelt in de zak/slagingsregeling. Hoe bereidt u leerlingen hierop voor? Hoe zorgt u dat zij hun rekenvaardigheden behouden en uitbreiden?
Dit boek geeft handvatten op het gebied van didactiek, instructie en organisatie van rekenen in het voortgezet onderwijs. Een handig katern laat bovendien zien hoe leerlingen op de basisschool hebben leren rekenen.H...
maandag verzonden
Differentiëren in het rekenonderwijs
hoe doe je dat in de praktijk?
2016 || Paperback || Eva van de Weijer-Bergsma e.a. || Graviant Educatieve Uitgaven
Rekenonderwijs afstemmen op verschillen tussen leerlingen. Hoe pak je dat aan?
Iedere leerkracht heeft te maken met verschillen tussen leerlingen in de klas. Dit geldt ook voor het rekenonderwijs en begint al bij het voorbereidend rekenen. Sommige leerlingen hebben behoefte aan extra instructietijd, terwijl anderen behoefte hebben aan uitdaging met moeilijker rekenopgaven. Het is voor leerkrachten dan ook een grote uitdaging om de rekenles zo vorm te geven dat alle leerlingen voldoende profi...