Resultaten (4)
maandag verzonden
Wat is jouw punt
Betekenis geven aan prestatiegegevens van leerlingen. Een inspiratiegids
2024 || Paperback || Evelyn Goffin e.a. || Acco Uitgeverij
Duik dieper in datageletterdheid binnen het onderwijs met Wat is jouw punt? Betekenis geven aan prestatiegegevens van leerlingen. Een inspiratiegids. Dit boek helpt je beter begrijpen hoe je prestatiegegevens kan gebruiken om je onderwijs[praktijk te verbeteren. Daarnaast daagt het je ook uit om je eigen opvattingen over datagebruik te heroverwegen en te verfijnen. Het is een boek dat je niet leest, maar beleeft. Deze inspiratiegids is speciaal ontworpen voor onderwijsprofessionals en biedt...
maandag verzonden
Leerbereidheid van leerlingen aanwakkeren. Principes die motiveren, inspireren en werken
principes die motiveren inspireren en werken
2017 || Paperback || Jan Vanhoof e.a. || Acco
De bereidheid van leerlingen om te leren is al decennia lang de focus van veel en gedegen onderzoek. De aanpak van onderzoekers heeft echter niet altijd bijgedragen tot de transfer van deze inzichten naar de onderwijspraktijk. Die kloof wordt in dit boek gedicht. Het geeft een overzicht van wat er over leerbereidheid geweten is en vertaalt dit in concrete tips voor onder meer leerkrachten, leerlingbegeleiders en schoolleiders. Een verdieping in het boek maakt de lezer vertrouwd met verschille...
maandag verzonden
Doeltreffend schoolbeleid - Praktijkboek beleidsvoerend vermogen in scholen
praktijkboek beleidsvoerend vermogen in scholen
2017 || Paperback || Jan Vanhoof e.a. || Acco
Scholen krijgen steeds meer autonomie om vorm te geven aan hun beleid. Positief is dat daardoor rekening kan worden gehouden met de lokale context. Tegelijk stelt dit de school ook wel voor uitdagingen en wordt er een beroep gedaan op het beleidsvoerend vermogen van de scholen. Doeltreffend schoolbeleid is een herwerking en tegelijk update van het eerder uitgegeven Pei/ijlen naar succesvol schoolbeleid. Het boek biedt een houvast aan alle personeelsleden van scholen en schoolgemeenschappen en...
maandag verzonden
Evaluatiepraktijk op school
10 pijlers voor een kwaliteitsvolle leerlingenevaluatie
2020 || Paperback || Kathleen Harre e.a. || Politeia
Leerlingen op een kwaliteitsvolle manier evalueren is een permanent aandachtspunt in de klaspraktijk van leerkrachten en in het beleid van scholen. Daarom heeft het GO! aan studenten in de onderwijs- en opleidingswetenschappen (UAntwerpen) de opdracht gegeven om een ‘gids voor kwaliteitsvolle leerlingenevaluatie’ te ontwikkelen.
Dit interdisciplinair project is uitgegroeid tot een richtinggevende en inspirerende leidraad voor de evaluatiepraktijk van leraren, die wij via deze publicatie o...