Zoekfilters

Taal
Nederlands (2)

Resultaten (3)

35,95
Levertijd: 5 werkdagen
+
Bestel

World-Centred Education

A View for the Present

2021 || Paperback || Gert Biesta || Taylor & Francis

This book makes an intervention in a long-standing discussion by arguing that education should be world-centred rather than child-centred or curriculum-centred. This is not just because education should provide students with the knowledge and skills to act effectively in the world, but is first and foremost because the world is the place where our existence as human beings takes place. In the seven chapters in this book Gert Biesta explores in detail what an existential orientation to educati...

25,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 24,65
+
Bestel

Pedagogiek als betrokken handelingswetenschap

Over de relatie tussen onderzoeken en handelen in het onderwijs

2021 || Paperback || Gert Biesta e.a. || Phronese, Uitgeverij

Naar onderwijs wordt veel onderzoek gedaan, maar de inzichten hieruit weten de praktijk moeilijk te bereiken. De pedagogiek is een wetenschap die hierbij kan helpen. Ze kan het beste gekarakteriseerd worden als een handelingswetenschap – een wetenschap van en voor het handelen –, en in het bijzonder een betrokken handelingswetenschap.

De pedagogiek is erop uit om ‘dienstbaar inzicht’ te ontwikkelen voor het handelen in de opvoedings- en onderwijspraktijk. De aandacht is daarbij allere...

25,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 24,65
+
Bestel

De terugkeer van het lesgeven / Druk 4

2021 || Paperback || Gert Biesta || Phronese, Uitgeverij

In het hedendaagse onderwijs lijkt de rol van leraren geminimaliseerd te zijn. Ze moeten een ‘coach’ zijn of een ‘lerende onder lerenden’ en leerlingen moeten vooral ‘autonoom leerstof tot zich kunnen nemen’. Aan de hand van zijn invloedrijke drieslag kwalificatie, socialisatie en subjectificatie laat onderwijspedagoog Gert Biesta zien dat de rol van lesgeven, en daarmee die van de leraar, niet uitgespeeld is. Hij pleit hiermee niet voor een terugkeer van de traditionele leraar, i...