Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (3)
morgen verzonden
Regisseer je klas (herwerkte uitgave)
Oefeningen in klasmanagement
2022 || Paperback || Gilberte Verbeeck e.a. || Pelckmans || met inkijkexemplaar
Voor dit boek vertaalden de auteurs theoretische inzichten over klasmanagement in concreet oefenmateriaal. Elke oefening vertrekt vanuit authentieke situaties uit het secundair onderwijs en wil de leerkracht stimuleren om individueel of in groep over het eigen klasmanagement na te denken. De oefeningen zijn telkens voorzien van een korte theoretische duiding en sluiten af met suggesties van de auteurs.
Dat gaat van tips om ordeproblemen te voorkomen en orde te houden, reflecteren over mogelij...
morgen verzonden
Ontwikkelen van cognitief talent
Handboek voor onderwijsprofessionals
2021 || Paperback || Karine Verschueren e.a. || Acco || met inkijkexemplaar
Cognitief begaafde leerlingen hebben, net als andere leerlingen, recht op kwaliteitsvol onderwijs afgestemd op hun onderwijsbehoeften. Op die manier kunnen zij hun cognitieve talenten verder ontwikkelen en zich ten volle ontplooien als persoon. Vele scholen voelen zich dan ook aangesproken om de onderwijsbehoeften van deze leerlingen ernstig te nemen en naar een gepast aanbod te zoeken. Het doel van dit handboek is onderwijsprofessionals te ondersteunen in die zoektocht. In de onderwijsprakti...
morgen verzonden
Flexibel lesgeven (POD)
Leidraad voor het inzetten en ontwikkelen van lerarencompetenties in het lager onderwijs
2021 || Paperback || Elke Struyf || Lannoo
Het lager onderwijs kent momenteel twee cruciale uitdagingen: de toenemende diversiteit binnen de leerlingenpopulatie en de overgang tussen het lager en secundair onderwijs. Dit boek toont aan dat een belangrijk antwoord op die uitdagingen ligt in een personeelsbeleid waarin de competenties van leraren gericht ingezet en ontwikkeld worden. Daarvoor beschrijft Flexibel lesgeven acht praktijkvoorbeelden die ingaan op de vakkennis van leraren, verhoogde vormen van samenwerking of variaties in ta...