Resultaten (4)
maandag verzonden
De witte weg
verslag van een obsessie
|| Paperback || Edmund de Waal || De Bezige Bij || met inkijkexemplaar
In De witte weg vertelt Edmund de Waal de geschiedenis van het
materiaal dat hem als keramist al zijn hele leven fascineert. Door te
reizen naar de plekken waar porselein werd uitgevonden, vervaardigd,
verfijnd, verzameld en begeerd, probeert hij de aantrekkingskracht te
doorgronden van wat ooit bekendstond als ‘het witte goud’. Hij bezoekt
de drie landen – China, Duitsland en Engeland – die bepalend
zijn geweest bij de ontdekking, de verspreiding en de popularisering
van de techniek ...
maandag verzonden
The Hare With Amber Eyes
The #1 Sunday Times Bestseller
2024 || Paperback || Edmund de Waal || Van Ditmar Boeken B.V.
THE NUMBER ONE SUNDAY TIMES BESTSELLER. WINNER OF THE 2010 COSTA BIOGRAPHY AWARD. 264 wood and ivory carvings, none of them bigger than a matchbox: Edmund de Waal was entranced when he first encountered the collection in his great uncle Iggie's Tokyo apartment. When he later inherited the 'netsuke', they unlocked a story far larger and more dramatic than he could ever have imagined. From a burgeoning empire in Odessa to fin de siecle Paris, from occupied Vienna to Tokyo, Edmund de Waal traces...
maandag verzonden
Brieven aan Camondo / Druk 7
Luxe editie
2022 || Paperback || Edmund de Waal || Bezige Bij b.v., Uitgeverij De
De joodse bankiersfamilie Camondo vestigde zich in de jaren
1870 in Parijs. Ze betrokken een spectaculair stadspaleis aan
het Parc Monceau, enkele deuren naast het huis van de familie
Ephrussi – bekend uit De haas met ogen van barnsteen.
De familie begaf zich in de hogere culturele kringen van de Parijse
belle époque – de wereld van Proust, de gebroeders De Goncourt,
maar ook van antisemitisme en de Dreyfusaffaire. Graaf Moïse
de Camondo vulde het huis voor zijn zoon Nissim met de
groot...
maandag verzonden
De haas met ogen van barnsteen
een verborgen erfenis
2017 || Paperback || Edmund de Waal || De Bezige Bij
Tegen het einde van de negentiende eeuw koopt Charles Ephrussi, een schatrijke
graanhandelaar en kunstliefhebber, een verzameling netsukes: traditionele Japanse
figuren van ivoor of hout. De kostbare beeldjes worden een geliefd familiebezit.
Wanneer veertig jaar later de nazi’s Wenen bezetten en de Joodse Ephrussi’s
word afgevoerd, is ook het lot van de collectie onzeker. Dankzij een onverwachte
wending en de moed van één vrouw vinden de beeldjes hun weg terug naar de
familie.
In De haa...