Zoekfilters

Resultaten (3)

19,90
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Inleiding tot de verwondering

2024 || Paperback || Cornelis Verhoeven || Uitgeverij Damon VOF || met inkijkexemplaar

In 'Inleiding tot de verwondering' werkt Cornelis Verhoeven het aloude idee uit dat filosoferen begint met het toelaten van verwondering en het loslaten van vanzelfsprekendheid. Verwondering is iets dat je overkomt en gaat aan het vragen en het denken vooraf. Ze wordt het startpunt van een ontdekkingstocht waarin Verhoeven je stap voor stap tot filosoferen brengt. Deze Inleiding tot de verwondering zou dus ook een praktische ‘inleiding in de filosofie’ kunnen heten.

Het boek verscheen in...

19,90
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Avontuurlijke beschouwingen

Een derde keuze uit de onuitgegeven essays 1953-1959

2024 || Paperback || Cornelis Verhoeven e.a. || Uitgeverij Damon VOF

Samengesteld door Jacques De Visscher en Jean-Pierre Monsieur

Met een voorwoord van Paul van Tongeren

Cornelis Verhoeven was een van de meest originele en invloedrijke Nederlandse filosofen. Hij was bovendien een gedreven auteur; zijn oeuvre was gigantisch. In zijn nalatenschap bevinden zich nog veel ongepubliceerde essays. De ene keer gaat het om alledaagse mijmeringen, de andere keer om denkoefeningen, om iets uit te proberen. Voor Verhoeven kon een uitdrukking of slechts één woord volsta...

20,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Tractaat over het spieken (Heruitgave)

Het onderwijs als producent van schijn

2024 || Paperback || Cornelis Verhoeven || Telos Uitgevers

Tractaat over het spieken is een boek waarin het fenomeen van spieken in scholen wordt onderzocht vanuit een onderwijsfilosofisch perspectief. Geschreven door Cornelis Verhoeven en opnieuw geïntroduceerd door Joop Berding, duikt dit werk in de complexiteit van onderwijs. Het stelt de conventionele aanpak van onderwijs ter discussie en belicht de tekortkomingen van een systeem dat te veel gericht is op utilitaire resultaten. Verhoeven daagt de lezer uit om het wezen van onderwijzen en leren t...