Zoekfilters
Resultaten (3)
morgen verzonden
Rijke taal in het vo
Taaldidactiek voor het (voorbereidend) middelbaar beroepsonderwijs
2023 || Paperback || Erna van Koeven e.a. || Boom
Rijke taal (v)mbo slaat een brug tussen theorie en praktijk en laat je zien hoe je duurzaam, betekenisvol taal- en leesonderwijs geeft, zodat elke leerling zijn taalbasis kan vergroten. De auteurs onderbouwen hun beweringen met wetenschappelijke bronnen.
morgen verzonden
Rijke taal / Druk 6
Taaldidactiek voor het basisonderwijs
2020 || Paperback || Erna van Koeven e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Een groot deel van de lessen op Nederlandse basisscholen gaan over taal: lezen, schrijven, spelling, grammatica, woordenschat, mondelinge communicatie. Toch verliest Nederland al jaren internationaal terrein als het gaat om leesprestaties. En ook de leesmotivatie van Nederlandse leerlingen is significant afgenomen; ze voelen zich weinig betrokken bij het leesonderwijs. Terwijl goed kunnen lezen en schrijven een voorwaarde is voor digitale geletterdheid. En dat is essentieel om te kunnen funct...
morgen verzonden
Dyslectische kinderen leren lezen / Druk 1
Werkvormen voor de behandeling van leesproblemen
2018 || Paperback || Anneke Smits e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Kinderen leren lezen op school. Dat is bij uitstek de plek om hun leesvaardigheid te oefenen. De school draagt ook verantwoordelijkheid als het leesleerproces anders verloopt dan verwacht. Het is belangrijk dat scholen kinderen met leesproblemen signaleren en begeleiden.
Effectieve werkvormen
In Dyslectische kinderen leren lezen wordt een groot aantal concrete werkvormen voor het lezen besproken: voor individuele begeleiding, voor het werken in kleine groepjes en voor klassikaal lezen. Bij a...