Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Resultaten (6)

24,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 23,70
+
Bestel

Werk doelgericht met niveauverschillen

2023 || Paperback || Marcel Peters e.a. || Instondo

Doelgericht werken is een term die steeds vaker voorkomt in de onderwijspraktijk. Basisscholen maken deze ontwikkeling door om zo goed mogelijk te kunnen omgaan met niveauverschillen. Omgaan met niveauverschillen wordt als één van de moeilijkste onderdelen van het vak beschouwd. In deze TIBtool worden vijf stappen voor het werken in de korte handelingsgerichte cyclus uitgelegd. IB’ers en leerkrachten vinden er praktische tips, formats, (praktijk)voorbeelden en handvatten om doelgericht te...

29,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 28,45
+
Bestel

Benut het leerpotentieel van álle leerlingen

Over het effect van hoge verwachtingen in het onderwijs

2023 || Paperback || R Bouttaouane || Instondo

Te veel leerlingen blijven achter op school, doordat hun leerpotentieel niet (volledig) wordt benut. Deze verspilling van talent en intelligentie kunnen we tegengaan. Onderwijsdeskundigen zeggen het allang: leerlingen benutten hun leerpotentieel wanneer leraren en ouders hoge positieve verwachtingen van hen hebben. Daarnaast zorgt dit voor een positief effect op hun welbevinden, motivatie en op diversie gedragsaspecten.

Hoe ziet onderwijs dat gegeven wordt vanuit hoge verwachtingen eruit in d...

24,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 23,70
+
Bestel

Pak taalbeleid breed aan

2023 || Paperback || Marcel van As || Instondo

In het onderwijs hebben we graag controle op waar we mee bezig zijn. Dit zoeken we ook binnen het domein taal. In deze zoektocht wordt vaak gekozen voor het versmallen of verkavelen van dit leerdomein. Hierdoor ontstaan verschillende subvakken die de schijn wekken dat we taal in losse onderdelen kunnen aanleren en controleren. Dat kan anders en beter!

Laten we taal meer in samenhang benaderen. Hiervoor moeten we vertrekken vanuit visie en niet vanuit middelen. Je kunt pas een goede aanpak of ...

24,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Navigeer op onderwijskwaliteit

2023 || Paperback || Sanne Maas e.a. || Instondo

De opdracht van onderwijs bestaat uit de begeleiding van kinderen in hun ontwikkeling naar sociale en competente volwassenen. Hier worden door overheden en professionals allerlei handreikingen voor geboden. Maar hoe weet je nu wat het beste bij jouw school past? Wat moet en wat mag?

Deze TIBtool beschrijft stap voor stap hoe je als intern begeleider of kwaliteitscoördinator samen met je team kunt werken aan een kwaliteitscultuur- en structuur. Naast theoretische achtergronden worden er diver...

24,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Tandem IB’er en directeur: werken aan schoolontwikkeling

2023 || Paperback || Marjan Plazier e.a. || Instondo

Om de kwaliteit van onderwijs op hoog niveau te brengen en houden is permanente schoolontwikkeling nodig. De leerkracht

doet ertoe en in de klas moet het gebeuren, maar de tandem van directeur en IB’er is de motor van schoolontwikkeling.

“Als wij het leren van leerlingen willen verbeteren, moeten we het leren van leerkrachten versterken.”

In deze TIBtool gaan we in op de rol die IB’er en directeur hebben in deze schoolontwikkeling. Hoe werken zij samen

en hoe versterken ze elkaar? En ...

24,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 23,70
+
Bestel

Het geheim van de leraar

Hoe maak en houd je verbinding met je leerlingen/studenten?

2023 || Paperback || Ismail Aghzanay e.a. || Instondo

In de afgelopen jaren zijn de geluiden van leraren die het steeds moeilijker hebben om hun leerlingen te bereiken, luider gaan klinken dan ooit tevoren. De hardheid waarmee er wordt gereageerd, ongewenst gedrag en de ongemotiveerde houding dragen ertoe bij dat leraren hun beoogde didactische en pedagogische doelen niet bereiken. Dat moet beter kunnen toch?

In Het geheim van de leraar komen de 4 meest cruciale principes naar voren, waarmee leraren het didactisch en pedagogisch verschil kunnen ...