Resultaten (10)
morgen verzonden
Vind je Waarom / Druk 3
Een praktische gids voor het ontdekken van een hoger doel
2018 || Paperback || Simon Sinek || Business Contact || met inkijkexemplaar || ook als eBook
‘Vind je waarom’ is de langverwachte praktische opvolger van de bestseller ‘Begin met het Waarom’ van Simon Sinek.
Met ‘Begin met het waarom’ heeft Simon Sinek hij wereldwijd miljoenen mensen geïnspireerd om te streven naar een wereld waarin ons leven en werk ons echte voldoening brengen. Maar wat als je niet weet wat je Waarom is? Of als je eerdere Waarom niet meer bij je lijkt te passen?
‘Vind je Waarom’ is een heldere, praktische gids die je de stappen aanreikt om Sineks w...
morgen verzonden
Wie zorgt dat het goed komt?
Hoe je eigenaarschap kunt vergroten in elk team
2018 || Paperback || Pieter van der Haak || Business Contact || met inkijkexemplaar
Pieter van der Haak geeft je in ‘Wie zorgt dat het goed komt?’ alles wat je nodig hebt om eigenaarschap te vergroten in jouw bedrijf of team. Hoe kun je ervoor zorgen dat iedereen zijn volle vermogen inzet om tot het beste resultaat te komen.
Veel managers, leidinggevenden of ondernemers raken energie kwijt als hun medewerkers geen eigenaarschap laten zien. Ze doen hun werk wel, maar zetten net niet dat tandje bij om een verschil te maken. Hoe mooi is het als je ziet dat mensen zich ‘on...
morgen verzonden
Instituut voor briljante mislukkingen
Maak ruimte om te experimenteren, innoveren en leren
2018 || Paperback || Paul Louis Iske || Business Contact || met inkijkexemplaar
In ‘Instituut voor Briljante Mislukkingen’ laat hoogleraar Paul Louis Iske zien hoe je ruimte kunt maken om te experimenteren, innoveren en leren. ‘Van fouten maken kun je leren.’ ‘Ondernemen is vallen en opstaan.’ Uitspraken waar je het moeilijk mee oneens kunt zijn, en toch blijkt het in de praktijk niet zo eenvoudig. Meer dan ooit richten we ons op succes en zijn we erop ingesteld alle sporen van onze fouten en mislukkingen zo snel mogelijk uit te wissen.
Dat is niet alleen jam...
morgen verzonden
Ons feilbare denken op het werk
betere beslissingen en minder denkfouten
2024 || Paperback || Chantal van der Leest || Business Contact || met inkijkexemplaar
In ‘Ons feilbare denken op het werk’ zet wetenschapsjournalist en neuropsycholoog Chantal van der Leest aan de hand van herkenbare situaties de meest voorkomende denk- en inschattingsfouten op het werk op een rij en maakt de vertaalslag van de wetenschap naar de praktijk.
Dankzij onderzoekers als Daniel Kahneman, Richard Thaler en anderen is inmiddels veel bekend over hoe mensen redeneren en keuzes maken. We blijken vaak minder rationeel te handelen dan we denken, zelfs bij grote besliss...
morgen verzonden
Pioniers van de nieuwe welvaart
drijfveren en dilema's van ondernemers in de betekeniseconomie van ondernemers in de betekeniseconomie
2018 || Paperback || Kees Klomp e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
In ‘Pioniers van de nieuwe welvaart’ gaan Kees Klomp en Nadine Maarhuis dieper in op de betekeniseconomie, die alsmaar groeit. Ondernemers als Tony’s Chocolonely, Dopper en De Vegetarische Slager zijn succesvol bij een groot publiek en in alle hoeken van de samenleving is belangstelling voor ondernemers met een maatschappelijke missie.
Maar een financieel gezonde business runnen die tegelijk sociale en ecologische meerwaarde creëert is niet altijd gemakkelijk. Welke dilemma’s ervaren...
morgen verzonden
Tien argumenten om je sociale media-accounts nu meteen te verwijderen
2018 || Paperback || Jaron Lanier || Business Contact || met inkijkexemplaar
In ‘Tien argumenten om je sociale media-accounts nu meteen te verwijderen’ stelt Silicon Valley-pionier Jaron Lanier dat een leven zonder sociale media ons aardiger, verstandiger en gelukkiger maakt. Sociale media hebben de neiging het slechtste in ons naar boven te halen. Ze maken ons dommer, egoïstischer en willozer. Ze misleiden ons met illusies van populariteit en succes. Ze geven ons het idee meer ‘verbonden’ te zijn dan ooit, terwijl we in werkelijkheid van andere mensen vervre...
morgen verzonden
Bullshit jobs
Over zinloos werk, waarom het toeneemt en hoe we het kunnen bestrijden
2018 || Paperback || David Graeber || Business Contact || met inkijkexemplaar
In ‘Bullshit jobs’ stelt antropoloog en invloedrijk denker David Graeber dat een groot deel van ons werk zinloos moet zijn. Want dankzij de technologie kunnen we voor onze productiebehoefte met een vijftienurige werkweek toe, en toch maken we allemaal nog steeds volle dagen. Hij kreeg op een blog hierover duizenden reacties: over de hele wereld blijken veel mensen het fenomeen te kennen. Nota bene: een bullshit job is een baan waarvan de persoon zelf vindt dat het (deels) een onzinbaan is.
Graeber beschrijft in dit boek het hoe en waarom van deze banen, die voortkomen uit het westerse kapitalisme maar er eigenlijk haaks op staan (ze lijken meer op de werkverschaffing in het voormalige Oostblok). Onzinbanen komen ook voort uit onze calvinistische overtuiging dat werkloos zijn slecht is...
morgen verzonden
Werkboek De zeven eigenschappen / Druk 2
2018 || Paperback || Stephen Covey || Business Contact || met inkijkexemplaar
Betere keuzes maken, jezelf en anderen beter begrijpen en weerbaarder worden: het is maar een greep uit wat je kunt bereiken door te leven naar de principes die Stephen Covey ons ruim 25 jaar geleden meegaf in zijn wereldwijde bestseller De zeven eigenschappen. Zijn boek staat bekend als een klassieker die je leven op zijn kop zal zetten.
Met de zeven eigenschappen weet je wie je bent en waar je voor gaat, maar de kunst is om ze toe te passen in de praktijk – en daarvoor is dit werkboek. Me...
morgen verzonden
Misbehaving
Hoe we de gedragseconomie uitvonden
2018 || Paperback || Richard Thaler || Business Contact || met inkijkexemplaar
Nobelprijswinnaar Richard Thaler vertelt in ‘Misbehaving’ het verhaal van drie wetenschappers die in een gezamenlijke queeste de economie op haar kop zetten en vrienden werden voor het leven.
Toen in de jaren zeventig economie als een harde wetenschap werd geprofileerd, rebelleerde een klein groepje wetenschappers hiertegen. Zij stelden dat er een belangrijk ding over het hoofd werd gezien in de economie: de mens. Thaler, Kahneman en Tversky legden de basis voor wat we nu de gedragsecono...
morgen verzonden
Als je zo slim bent, waarom ben je dan niet gelukkig / Druk 5
2018 || Paperback || Raj Raghunathan || Business Contact || met inkijkexemplaar
Wie slim is en goed nadenkt over leven en carrière, is vaker succesvol. Maar zijn slimme mensen daardoor ook vaker gelukkig? Niets is minder waar. Onderzoek wijst er zelfs op dat de voorwaarden voor succes geluk juist in de weg staan. Raj Raghunathan kon het niet geloven en ging op onderzoek uit. Hij verslond alles wat de wetenschap hem kon bieden op het gebied van geluk. In dit boek neemt hij je mee op een avontuurlijke zoektocht naar de betekenis van geluk. Hij ontdekte hardnekkige misvatt...