Resultaten (3)
morgen verzonden
Management briefings De professionele adviseur
1998 || Paperback || D.H. Maister || Boom
Veel professionals benaderen de taak van advies geven alsof het een
objectieve, rationele oefening is die teruggrijpt naar hun technische
kennis en expertise. Helaas is een advies geven bijna nooit uitsluitend
een rationeel proces, maar eerder een emotioneel 'duet' dat wordt
uitgevoerd door de adviseur en zijn cliënt.
Als je niet leert de emoties van de cliënt te herkennen, ermee om te gaan en erop te reageren, zul je nooit een effectief adviseur worden. De vaststelling en diagnose van een probl...
dinsdag verzonden
The Root Cause Analysis Handbook / 1st Edition
A Simplified Approach to Identifying, Correcting, and Reporting Workplace Errors
1998 || Paperback || Max Ammerman || Productivity Press
The answer is root cause analysis, a process that allows you to find the cause of single events/problems in the workplace. The Root Cause Analysis Handbook presents a walkthrough example that illustrates the method and shows how to implement it.
Because poor initial problem definition can (and often does) undermine the problem-solving process, Ammerman places special emphasis on this area to build a solid foundation for effective analysis. He also provides guidance on preparing the final report.
The need for clear documentation on dealing with problems makes this book especially valuable for quality managers, engineers, safety managers, and teams implementing the ISO or QS standards. Written in a simple, user-friendly style, you will grasp the core concepts quickly and begin applying them to your wo...
morgen verzonden
Praktijkgidsen voor manager en ondernemer Creativiteit en management
1998 || Paperback || R. Voorendonk || Boom
Creativiteit & Management is geschreven voor iedereen die kennis en inventiviteit van medewerkers, maar ook van die zichzelf, wil stimuleren. Het biedt:
- technieken om problemen te definiëren;
- technieken om ideeën te genereren;
- handvatten om persoonskenmerken die met creativiteit samenhangen, te achterhalen;
- aangrijpingspunten om te motiveren;
- een fasemodel om creativiteit te coachen;
- algemene en creativiteitsspecifieke gespreksvaardigheden;
- vaardigheden om creatieve processen te stim...