Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (4)
morgen verzonden
Handboek doeltaaldidactiek
Doeltaal-leertaal in het taalleerproces
2024 || Paperback || Sebastiaan Dönszelmann || Coutinho
Het klinkt zo vanzelfsprekend: de doeltaal gebruiken om leerlingen een vreemde taal effectiever te laten leren. Alleen: werkt het wel zo? Wordt er wel automatisch meer geleerd wanneer de docent de doeltaal inzet? Ja en nee. Het gaat namelijk niet om de kwantiteit van het doeltaalgebruik, maar om de kwaliteit: wanneer de docent de doeltaal bewust en didactisch verantwoord aanwendt, ontstaat er veel leerpotentieel. Handboek doeltaaldidactiek biedt docenten een naslagwerk dat de kern van de twee...
morgen verzonden
Creatief met taal
40 lessen met tips voor rijke teksten en meertaligheid
2024 || Paperback || Annemarie van den Brink e.a. || Coutinho
Het taalonderwijs is volop in beweging. Er komt meer ruimte voor communicatie, creatief schrijven, meertaligheid en kinder- en jeugdliteratuur. Daarbij verschuift het accent van technisch en begrijpend lezen naar betekenisvol lezen met beleving en rijke teksten als bron. De nieuwe uitgave Creatief met taal sluit volledig aan op deze ontwikkeling. Met dit praktische boek kunnen leerlingen en (aankomende) leraren in het basisonderwijs ervaren hoe leuk en leerzaam taal is. Het boek bestaat uit 4...
morgen verzonden
DANS! / Druk 3
Praktisch handboek voor het basisonderwijs
2024 || Paperback || Etje Heijdanus-de Boer e.a. || Coutinho
Leerlingen in het basisonderwijs dansen graag. Dans sluit aan bij hun natuurlijke creativiteit, fantasie en bewegingsdrang. Door te dansen zetten ze hun lichaam in als instrument om ideeën, ervaringen en gevoelens vorm te geven. Zo verkennen zij zichzelf, de ander en de wereld. Met DANS! ontdek je de mogelijkheden van dansonderwijs en leer je deze te ontwikkelen en toe te passen in je eigen lessen.
DANS! is het eerste handboek dat wettelijke kaders, onderzoeksresultaten, beleidsvorming en ja...
morgen verzonden
Rekenen-wiskunde voor de kinderopvang en het primair onderwijs
2024 || Paperback || Peter Ale e.a. || Coutinho
Nederlandse jongeren hebben steeds meer moeite met rekenen-wiskunde. Daarom is het belangrijk om kinderen er al op jonge leeftijd spelenderwijs vertrouwd mee te maken. Aan begeleiders op de kinderopvang en in de klas de taak om die uitdaging aan te gaan. Hoe kunnen zij rekenen-wiskunde verwerken in sport, spel en dagelijkse activiteiten? En welke reken-wiskundige activiteiten zijn geschikt voor kleine groepen jonge kinderen? Het staat allemaal in de nieuwe uitgave Rekenen-wiskunde voor de kin...