Resultaten (7)
Pionieren naar Nieuw Organiseren
ervaringslessen uit de Community of Practice Nieuw Organiseren
2016 || Paperback || Jan Smit e.a. || Mijnmanagementboek.nl || met inkijkexemplaar
Benieuwd hoe professionals bij Het ABC, ING, Lokalis, Spirit, Vivium, Youké - maar ook bij de Gemeente Zwolle en GGD West-Brabant - omgaan met Nieuw Organiseren?
Deze publicatie bevat een weerslag van de lessen en inzichten die gedeeld en ontwikkeld zijn in de Community of Practice (CoP) Nieuw Organiseren. Het gaat hier om een leernetwerk van pioniers die ieder in de eigen context aan het experimenteren zijn met anders organiseren. De CoP Nieuw Organiseren is een initiatief van Broosz met d...
8 Essentiële stappen voor leiders van de toekomst
Meer dan win-win
2021 || Paperback || Michael Jongeneel e.a. || Boom
Wat is als leider de bron van jouw keuzes? Hoe maak je als leider van de toekomst het verschil?
‘De economische, (geo)politieke en sociale ontwikkelingen van de afgelopen jaren vragen om aanpassingen, juist ook in leiderschapsstijl’ schrijft Feike Sijbesma (CEO Koninklijke DSM) in zijn aanbeveling. Daarnaast vraagt de aankomende generatie om nieuw leiderschap, waarbij zelfs het realiseren van win-winsituaties niet langer volstaat. Echt succesvol zullen leiders zijn die kiezen voor de ‘w...
Teams van de toekomst / Druk 2
leidinggeven aan het nieuwe samenwerken
2017 || Paperback || Jaco van der Schoor e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
De druk op teams neemt steeds verder toe. Ze moeten steeds meer met steeds minder presteren. Er is steeds minder tijd voor teamontwikkeling, medewerkers wisselen sneller dan ooit van functie, zijn vaak lid van meerdere teams tegelijkertijd en werken niet alleen meer fysiek samen, maar ook online.
Lineaire teamontwikkeling behoort tot het verleden. Hoe zijn de teams van de toekomst dan nog te managen? Kan een team zich snel genoeg aanpassen aan een steeds sneller veranderende omgeving? Ook in ...
Haal het beste uit je relatie
ontdek jouw innerlijke familie en die van je partner
2013 || Paperback || Arienne Klijn e.a. || Vrije Uitgevers, De
Zou je graag (nog) meer uit je relatie willen halen? Heb je moeite sommige eigenschappen van je partner te accepteren?Wil je een liefdevollere relatie maar weet je niet goed hoe? Hoe zorg je er eigenlijk voor dat jouw partner wat meer rekening met jou houdt?Voel je je in je relatie regelmatig in een bepaalde rol gedrukt en wil je hier meer grip op? Wil je weten waarom je zo vaak ruzie hebt als jullie op vakantie gaan?Wil je weten waarom je verliefd bent geworden op een ander en wat je daarmee...
Cirkel van verandering
Blijvend veranderen van gedrag in teams en organisaties
2019 || Paperback || Steffan Seykens e.a. || Boom
Ben je moe van alle verandertrajecten uit het verleden die niets opleverden? Dan is Cirkel van verandering een echte aanrader. Dit boek biedt een pragmatische aanpak om het eigenaarschap en de zelfsturing binnen teams en organisaties mee te versterken.
Effectieve werkvorm
Gedragsverandering is geen wasstraat waar je teams zomaar even doorheen haalt. De pragmatische en bewezen effectieve werkvorm Intention Circles in Cirkel van verandering helpt je om een gedragsverandering daadwerkelijk waar ...
Organiseren met toekomst
van agile tot zelfstandig
2017 || Paperback || Guido van de Wiel || Boom || met inkijkexemplaar
Hoe gaan we in de toekomst om met personeel?
Wie hebben we nog in dienst en wie niet?
Hoe gaan we om met opleiding en ontwikkeling
van medewerkers?
Hoe geven we invulling aan duurzame inzetbaarheid,
inzet op talent en vitaliteit?
Bestaat er in de toekomst nog wel zoiets als werving
en selectie of een jaarlijkse beoordelingscyclus?
En, bovenal, welke waarde creëren we en hoe houden we daarbij zicht op de klant?
Via deze vragen gaan we na hoe organisaties er in de toekomst uitzien, waar de lei...
Service Hero / druk 3
2014 || Paperback || Guido van de Wiel e.a. || HRxpress
Dit boek begint als een spiegel van papier. Het laat je reflecteren op wie jij bent in een serviceorganisatie.
Vanuit www.serviceheroes.com geloven we dat ieder van ons een service hero is. Het is alleen niet altijd even eenvoudig deze (terug) te vinden. Gek genoeg liggen onze service hero-kwaliteiten meestal veel dichter bij onszelf dan we denken.
Door dicht bij jezelf te blijven en je te richten op je passie en je oorspronkelijke talent wordt het werken in een serviceorganisatie leuker en ...