Resultaten (9)
Reputatiemanagement voor iedereen
46 lessen voor het bouwen en beschermen van jouw reputatie
|| Paperback || Frank Peters || Futuro Uitgevers
Iedere persoon, bedrijf of organisatie heeft een reputatie, of je daar nu bewust van bent of niet. Reputatie is wat er over je gezegd wordt als je zelf niet in de kamer bent. Het is het beeld dat de omgeving van je heeft. En zij is het dus ook die jouw reputatie bepaalt. Het is slechts tot op zekere hoogte mogelijk om dat beeld zelf actief te bepalen, laat staan te managen.
De omgeving is terecht kritisch en vertrouwt organisaties niet langer op mooie woorden, beloftes of bijvoorbeeld purpos...
Reputatie onder druk / Druk 1
het managen van reputaties in een veranderende samenleving
2014 || Paperback || Frank Peters || Boom
Reputatiemanagement en crisiscommunicatie zijn cruciaal in een tijd waarin thema's als vertrouwen, ethiek en transparantie centraal staan. Organisaties, bedrijven en bestuurders liggen onder een vergrootglas; ze waren nog niet
eerder zo kwestbaar als tegenwoordig. Denk aan Shell en Nigeria, T-Mobile en Youp van 't Hek, of de examenfraude bij InHolland. De omgeving rekent, geholpen door internet en social media, keihard met u af als er zich onrechtmatigheden voordoen. Een zorgvuldig opgebouwde ...
Mediatraining voor iedereen
2017 || Paperback || Frank Peters || Futuro Uitgevers
Iedereen krijgt wel eens te maken met de media. Of je nu manager bent bij een bedrijf of specialist in een ziekenhuis. Maar woordvoering is zeker niet ieders favoriete bezigheid. En soms is er zelfs 'angst' voor journalisten ("ze doen alles voor die ene nieuwsscoop").
Maar er is ook een wederzijdse afhankelijkheid. Media zijn namelijk afhankelijk van jou omdat zij nieuws nodig hebben. En jij wilt graag jouw verhaal kwijt, waarmee je de beeldvorming wil beïnvloeden van jezelf of jouw or...
Van Winst naar Waarde
Door stakeholder engagement naar langetermijnwaardecreatie
2022 || Paperback || Frank Peters || Boom || met inkijkexemplaar
De aandeelhouder staat niet langer op één. Organisaties moeten niet alleen (financiële) winst maken voor de aandeelhouder, maar ook (maatschappelijke) waarde creëren voor álle stakeholders. Dat is uiteindelijk het bestaansrecht van organisaties op lange termijn.
Bedrijven en organisaties moeten hun aandacht verleggen van winst voor de aandeelhouder naar waarde voor alle stakeholders. Niet alleen in woorden, maar zeker ook in daden. Nieuwe Europese regelgeving verplicht organisaties naast...
Reputatiemanagement voor commissarissen en toezichthouders
Lessen voor het bouwen en beschermen van je persoonlijke reputatie
2024 || Paperback || Frank Peters || Boom
Iedere commissaris of toezichthouder heeft te maken met de eigen reputatie en die van de raad van commissarissen en de organisatie waarop hij toezicht houdt. Het belang van reputatiemanagement is dan ook groot, voor de organisatie, voor de raad waar je in zit en voor jezelf. Het huidige socialmediatijdperk heeft ervoor gezorgd dat de wereld steeds transparanter wordt en er steeds minder verborgen blijft. Je reputatie is daarmee kwetsbaarder dan ooit. Er is maar één gerichte negatieve tweet ...
Het juiste doen als niemand kijkt
Lessen uit de ethiek en filosofie voor integer leiderschap
2021 || Paperback || Frank Peters || Management Impact || met inkijkexemplaar
De maatschappij oefent extreme druk uit op organisaties. Zij is jury, rechter en beul in één. De bonusdiscussie bij ING is daar voorbeeld van. Alles draait om de verwachtingen van interne en externe stakeholders en om hieraan tegemoet te komen, zijn ethisch en integer gedrag van de organisatie nodig. Integriteit is de heilige graal van leiderschap en cruciaal bij het opbouwen en behouden van een sterke reputatie.
In zijn boek geeft reputatie-expert Frank Peters zijn visie op reputatiemanage...
Stop met zwijgen
Adviezen voor het voorkomen en aanpakken van grensoverschrijdend gedrag in organisaties
2023 || Paperback || Karin Bosman e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
1,7 miljoen werknemers in Nederland krijgen jaarlijks te maken met integriteitsschendingen of ongewenst gedrag. In iedere organisatie komt het voor. Grote, spraakmakende schandalen, zoals The Voice geven dit probleem steeds meer bekendheid. Veel organisaties worstelen echter met de vraag hoe ze het best met dit onderwerp kunnen omgaan.
In Stop het zwijgen schetsen expert in grensoverschrijdend gedrag Karin Bosman en reputatiestrateeg Frank Peters een praktische marsroute om een sociaal veilig...
Spanning rond de boardroom
reputatielessen voor directeuren en commissarissen
2016 || Paperback || Frank Peters e.a. || Futuro Uitgevers || met inkijkexemplaar
Bestuurders en toezichthouders van organisaties worden steeds kritischer door hun omgeving gevolgd. Klanten, politici, media en maatschappij verwachten, eisen en halen informatie over zaken die zij belangrijk vinden. Loze beloftes straffen ze genadeloos af en bij falen eisen ze 'de kop' van de topman/topvrouw van de organisatie. Reputatie komt te voet en gaat per twitter! En daarom staat in onze twitter-democratie reputatie boven aan de agenda in boardrooms.Maar als organisaties het goed doen...
Crisiscommunicatie voor iedereen
2018 || Paperback || Frank Peters || Futuro Uitgevers
Iedereen krijgt zakelijk of privé wel eens te maken met een crisissituatie. En dan telt eigenlijk niet meer wat je de afgelopen twintig jaar hebt opgebouwd, maar hoe je vandaag omgaat met deze crisissituatie.
In dit social media tijdperk zijn de responstijden bij crisis teruggelopen van 24 uur naar 24 minuten. En soms moet het zelfs nog sneller. Je bent kwetsbaarder geworden dan ooit het geval was. Want de omgeving oefent steeds meer druk uit. Het is feitelijk iedere dag ‘judgement day’...