Zoekfilters
Resultaten (3)
morgen verzonden
Maak waar wat je zegt
betere prestaties door mensgericht management
2006 || Paperback || D.H. Maister || Boom
In het vandaag de dag zeer competitieve domein van de professionele dienst-verleners is de zoektocht naar individueel sterrendom altijd aanwezig. De verleiding om uitputtende uren van jezelf te vergen en je medeadviseurs te overtreffen, is vaak moeilijk te weerstaan. Maar het is kortzichtig en heeft een averechtse werking, volgens David Maister.
Juist bedrijven die hun medewerkers aanmoedigen om waar te maken wat ze zeggen, zijn financieel succesvoller dan hun concurrenten. Maister baseert zic...
morgen verzonden
Management briefings De professionele adviseur
1998 || Paperback || D.H. Maister || Boom
Veel professionals benaderen de taak van advies geven alsof het een
objectieve, rationele oefening is die teruggrijpt naar hun technische
kennis en expertise. Helaas is een advies geven bijna nooit uitsluitend
een rationeel proces, maar eerder een emotioneel 'duet' dat wordt
uitgevoerd door de adviseur en zijn cliënt.
Als je niet leert de emoties van de cliënt te herkennen, ermee om te gaan en erop te reageren, zul je nooit een effectief adviseur worden. De vaststelling en diagnose van een probl...
morgen verzonden
Management van professionele organisaties
1999 || Paperback || D.H. Maister || Boom
Zakelijk dienstverlenende organisaties verschillen op twee gebieden van andere ondernemingen. Allereerst leveren zij dienstverlenende producten waardoor zij algemene managementprincipes minder snel toe kunnen passen. Professionele dienstverlening is meer een kwestie van maatwerk.
Ten tweede is een zakelijk dienstverlenende organisatie afhankelijk van de individuele capaciteiten van haar medewerkers. In deze vorm van dienstverlening speelt persoonlijk contact met de cliënt een belangrijke rol....