Resultaten (5)
morgen verzonden
Het einde van concurrentie?
Zakendoen in de platformeconomie
2019 || Hardcover || Cor Molenaar || Boom || met inkijkexemplaar
Het koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert snel door de impact van netwerken, algoritmes en internet. Hierdoor veranderen marktomstandigheden, waardoor de concurrentie ook verandert.
Hoe kun je nog concurreren met grote interne aanbieders als Bol.com, Amazon.com of Zalando.com? De concurrentiestrijd vindt niet langer meer plaats op basis van producten of prijs, maar op basis van klantbinding. Daarnaast komen er steeds meer platformen, de zogenaamde multisided platformen,...
morgen verzonden
Actie! - Noodplan voor de retail
noodplan voor de retail
2016 || Paperback || Cor Molenaar || Boom || met inkijkexemplaar
Consumenten blijven weg uit de winkelstraten en kopen massaal op internet. Ondernemers sluiten hun zaak, binnensteden zijn minder aantrekkelijk en winkelgebieden raken in verval.
Wake up call
We zien het om ons heen en lezen erover in de krant. De recent aangekondigde nieuwe strategie van De Bijenkorf klonk als een wake-up-call, hard en duidelijk. Door internet verandert het consumentengedrag, er zijn bedreigingen voor stenen winkels maar ook voor webwinkels en wat betekent dit alles voor lo...
morgen verzonden
De kracht van platformstrategie
het is buigen of barsten
2017 || Paperback || Cor Molenaar || Boom
De kracht van platformstrategie gaat over nieuwe manieren om klanten en aanbieders bij elkaar te brengen of om diensten aan te bieden zoals gemeenten of zorginstellingen. Als mensen hun spullen niet meer in winkels kopen en hun hotelkamers niet meer bij de traditionele hotels boeken, hoe zorg je er als aanbieder dan voor dat jouw producten en diensten gevonden/gekocht worden?
Nieuwe toetreders zoals Alibaba, Uber, Etsy en AirBnB baseren hun businessmodel op nieuwe tweeweg platformstrategieën...
morgen verzonden
Het einde van winkels? - De strijd om de klant
de strijd om de klant, waarom het niet meer vanzelfsprekend is om naar en winkel te gaan!
2016 || Paperback || Cor Molenaar || Boom
Winkels kennen zware tijden: recessie, lokale wetgeving, parkeerproblemen, internetverkopen en de sterke macht van leveranciers. Kopen op internet, 24/7, is een volwaardig alternatief geworden voor de lokale winkel met strikte openingstijden en een beperkt assortiment. Is er nog wel een toekomst voor winkels? Welke ontwikkelingen volgen elkaar op en hoe zijn deze te vertalen naar interessante Business Models?
Kansen en bedreigingen
Cor Molenaar analyseert de strijd, de gevaren, maar beschrij...
morgen verzonden
Red de winkel! - Zo kan het niet langer
zo kan het niet langer
2016 || Paperback || Cor Molenaar || Boom
Het gaat niet goed met de Nederlandse retailhandel. Omzetten stagneren en marges staan onder druk, terwijl internetverkopen met 10% stijgen per jaar.
Naar een nieuw businessmodel
Toch is er wel toekomst voor winkels. Juist nu internet het koopplatform van de toekomst is. Alleen wordt het anders dan we nu denken. In Red de winkel! legt (e-)marketing expert Cor Molenaar uit hoe technologie en internet winkels eerder een voorsprong bieden dan de altijd gedachte teloorgang. Het klassieke business...