Zoekfilters
Pedagogiek (10)
morgen verzonden
Couscous en kniekousen
2009 || Paperback || Martine Delfos || Niño
Mama Medina is lief en ze kan heerlijk couscous maken. Maar Mama Medina kan geen klok kijken. En ze kan ook niet goed lezen. En ze kan ook niet rekenen. Als ze samen een cadeautje gaan kopen dan weet Mama Medina niet hoe ze moet betalen. Dan moet Diana haar helpen. Dan zegt mama tegen de kassajuffrouw: Ik ben niet gewend met die euros. Eerst dacht Diana dat het waar was, maar ze kan ook niet de optelsommen maken die Diana op school krijgt. Heel makkelijke sommen. Diana woont in een plee...
morgen verzonden
Kwaliteitsstandaarden Jeugdzorg Q4C
wat kinderen en jongeren belangrijk vinden als ze niet thuis wonen
2009 || Paperback || Flory A. van Beek e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Kwaliteitsstandaarden Jeugdzorg Q4C is een uitzonderlijk boek! Niet omdat het gaat over de kwaliteit van de zorg voor jeugdigen die uit huis geplaatst zijn - over dat onderwerp is wel meer gepubliceerd - maar omdat de kwaliteit beschreven is vanuit het perspectief van die jongeren. Dat maakt Kwaliteitsstandaarden Jeugdzorg Q4C uniek. Q4C staat voor Quality for Children, en dit boek beschrijft de kwaliteitseisen die jeugdigen die niet thuis kunnen wonen, stellen aan de zorg die zij ontvangen.W...
morgen verzonden
Pubers van nu
praktijkboek voor iedereen die met pubers werkt
2009 || Paperback || Herberd Prinsen e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Hoe herken je de behoeftes van een puber? Hoe kom je hierover met hem of haar in gesprek? Hoe kun je je als volwassene werkelijk verbinden met pubers op een manier die hun helpt in hun groei naar volwassenheid? Hierover gaat Pubers van nu. Het boek biedt praktische handvatten, tips en wetenswaardigheden, ook voor contacten met pubers met een niet-westerse achtergrond. Iedereen kan met dit boek direct aan de slag.Pubergedrag leidt vaak tot vragen en soms ook tot problemen. Veel van dit gedrag ...
morgen verzonden
Onderpresteren / druk 1
help je kind de middelbare school door zonder duwen en trekken
2009 || Paperback || S. Bruyn e.a. || SWP
Het begrip onderpresteren wordt vaak exclusief geassocieerd met hoogbegaafdheid. Ten onrechte, want ieder kind kan onderpresteren. En dat betekent verlies; verlies aan toekomstperspectief, leer/werkplezier, zelfrespect en levensvreugde. Het op een goede manier aanpakken van onderpresteren kan dit verlies voorkomen en omzetten in winst voor het gezin en voor de maatschappij als geheel. Want mensen die hun potentieel realiseren zijn gezonder en productiever. De juiste aanpak begint bij de o...
morgen verzonden
In verzekerde bewaring / druk 3
honderdvijftig jaar kinderen, ouders en kinderopvang
2014 || Paperback || M. Vandenbroeck || SWP
morgen verzonden
Godsdienstpedagogiek / Druk 1
dimensies en spanningsvelden
2009 || Paperback || E.T. Alii || VBK Media
morgen verzonden
Hulp aan zeer jonge ouders
Van methode tot bejegening
2011 || Paperback || Martine F. Delfos || SWP
Hulp aan zeer jonge ouders focust op de begeleiding van tienerouders en zeer jonge ouders. Als verzorger en opvoeder van een kind moeten deze adolescenten een versnelde ontwikkeling meemaken van puber naar volwassen ouder. In de hulpverleningspraktijk slaan de nieuwe ideeën over begeleiding aan. Zeer jonge ouders gedragen zich veel volwassener dan velen verwachtten. Bejegening blijkt belangrijk: ze serieus nemen, naar ze luisteren, niet preken, maar hersens op aan zetten.
morgen verzonden
Het pedagogisch quotiënt
pedagogische kwaliteit in opvoeding, hulpverlening, onderwijs en educatie
2009 || Paperback || H.T.A. Amsing e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
De kernvraag van dit boek is: wat is de pedagogische kwaliteit? Is het mogelijk hiervoor normen te ontwikkelen? Welke kwaliteitseisen kun je opstellen bij de beoordeling van gezinnen, ouders, agogische instellingen en hen die hierbij beroepshalve betrokken zijn? Dit boek geeft antwoord op de vragen die betrekking hebben op de pedagogische kwaliteiten van professionals (en instanties) als het gaat om opvoeding, hulpverlening, onderwijs en educatie. Dit gebeurt vanuit vier perspectieven: een al...
morgen verzonden
Reteaming / druk 1
oplossingsgericht werken als veranderstrategie
2012 || Paperback || B. Furman e.a. || Boom
Ben Furman en Tapani Ahola hebben vele jaren ervaring met het begeleiden van mensen, het coachen van teams en het adviseren van organisaties volgens de principes van de oplossingsgerichte psychologie. In de jaren negentig hebben zij daarvoor een systematische methode ontwikkeld die zij reteaming noemen. <br/><br/>Reteaming is een oplossingsgerichte, stapsgewijze procedure voor het versterken van de motivatie en het sturen van veranderingsprocessen op basis van samenwerking. Met de...
morgen verzonden
Joost is blij / Druk 2
met jonge kinderen praten over gevoel
2009 || Paperback || Joost van der Leij || Attrakt B.V.
Vaak word ik gevraagd hoe oud een kind moet zijn voordat hij of zij met NLP zelf aan de slag kan. In principe is mijn ervaring dat het vanaf 12 jaar prima gaat. Bij sommige kinderen die al goed met taal zijn kun je nog een paar jaar eerder beginnen. Als NLP coach moet je in beide gevallen natuurlijk wel je eigen taal gebruik goed aanpassen aan de belevingswereld van de jeugd. Toch heeft het mij altijd geboeid of het niet mogelijk was om al op een nog vroegere leeftijd de kidz al een paar idee