Pedagogiek (8)
morgen verzonden
Ridder Tim verjaagt de spoken / druk 2
verhalen voor kinderen die het moeilijk hebben
2012 || Paperback || B. Spangenberg || Christofoor, Uitgeverij
Verhalen doen wonderen. Ze laten kinderen voelen dat er altijd een uitweg is uit moeilijkheden en dat je de loop van de gebeurtenissen zelf kunt beïnvloeden. Als kinder- en gezinstherapeute maakt Brigitte Spangenberg de moeilijkheden van kinderen van dichtbij mee. Thema's: angsten, stress, verlegenheid, agressie, scheiding, verlies, verdriet, enzovoort. Een boek vol ideeën en adviezen voor ouders, opvoeders en leerkrachten.
morgen verzonden
In gesprek over leren en didactiek / druk 1
werkboek didactische activiteiten in de vrijeschool
2006 || Paperback || F. de Kiefte || Christofoor, Uitgeverij
Dit boek is het resultaat van een serie gesprekken over leren en didactiek op zaterdagen in 2004 en 2005. Gesprekken tussen de leden van de Projectgroep Bronnendidactiek in de vrijeschool. Het waren intensieve gesprekken over persoonlijke theorie en de bronnen van het vrijeschoolonderwijs, maar bovenal gesprekken over de schoonheid van het lesgeven in de vrijeschool en hoe iedereen het onderwijs het 'liefste' zag. Mooie boodschappen voor studenten en jonge leraren, niet om na te doen maar om ...
morgen verzonden
Ieder kind zijn temperament
Je kind beter begrijpen met hulp van de temperamenten
2023 || Paperback || Loïs Eijgenraam || Christofoor, Uitgeverij
In dit boek beschrijft Loïs Eijgenraam hoe bij kinderen tussen zeven en veertien jaar temperamenten zichtbaar worden. Door waar te nemen, beelden te vormen en door ons in te leven, kunnen we antwoorden vinden op de raadsels waar kinderen ons voor plaatsen.
Dit boek helpt ons niet alleen onze kinderen (en alle andere mensen) om ons heen beter te begrijpen, maar ook licht te schijnen op ons eigen leven en de keuzes die wij maken.
Loïs Eijgenraam is vanaf 1985 werkzaam geweest als kleuterlee...
morgen verzonden
Waarom ben ik mijn broertje niet ?
oudste, middelste, jongste in het gezin
2012 || Paperback || K. Konig e.a. || Christofoor, Uitgeverij
Dit boek behandelt de vraag, of de plaats die een kind in de rangorde van leeftijden tussen de broers en zusjes in het gezin inneemt, mede bepalend is voor zijn latere weg.
morgen verzonden
Opvoeden in de 21e eeuw / druk 1
2011 || Paperback || J. Meijs || Christofoor, Uitgeverij
Veel mensen die naar een lezing van Jeanne Meijs zijn geweest, of er één gemist hebben, vragen of ze haar lezingen kunnen nalezen. Haar nieuwe boek Opvoeden in de 21e eeuw is een antwoord op deze vraag. In deze bundel zijn verschillende boeiende lezingen over opvoeden opgenomen waaronder drie lezingen die zij begin 2000 heeft gegeven: Opvoeden in de 21e eeuw, Opvoeden en religie en Agressie en onrust bij kinderen. Diverse onderwerpen komen aan de orde: - wat vragen kinderen in deze eeuw? - ...
morgen verzonden
Kinderen met een hulpvraag
Constitutiebeelden, inzicht, begrip en begeleiding
2019 || Paperback || Geertje Post Uiterweer e.a. || Christofoor, Uitgeverij
In dit boek vind je de theorie over de zes constitutiebeelden, toegepast op kinderen van 4 tot 14 jaar. De complementair wetenschappelijke visie van de constitutiebeelden is afkomstig uit de antroposofie. Ze geeft, naast de regulier bekende gedragskenmerken en begeleiding van kinderen, aanvullende gezichtspunten en begeleidingsmogelijkheden. Daarnaast worden er in dit boek veel voorbeelden beschreven met uiterst praktische oplossingen, die kinderen verder helpen. Lezers kunnen de oplossingen ...
morgen verzonden
De puberteit voorbij / druk 2
bruggen slaan door voelen, denken en willen
2007 || Paperback || J. Meijs || Christofoor, Uitgeverij
Aan de hand van drie verhalen bespreekt Jeanne Meijs het denken, voelen en willen, de drie instrumenten waarmee we de wereld leren kennen en ons aan de wereld laten kennen.
morgen verzonden
Sterrenkinderen / druk 2
op zoek naar een nieuwe manier van opvoeden
2012 || Paperback || G. Kuhlewind || Christofoor, Uitgeverij
Zijn kinderen tegenwoordig anders dan twintig jaar geleden? Voor wie nu kinderen opvoedt is dit waarschijnlijk geen vraag die hem of haar erg bezighoudt. Toch is de vraag relevant, omdat een toenemend aantal kinderen niet meer blijkt te passen in de bestaande ideeën over opvoeding. Dat kan, zowel bij ouders, kinderen en opvoeders, tot frustratie leiden. Ieder kind wordt geboren met een zekere wijsheid en met een zuiver gevoel voor de betekenis van de dingen. Het weet wat goed is en wil ook h...