Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenOntwikkelingspsychologie (3)
morgen verzonden
Autisme op school (Heruitgave)
ASS en ATO in basis- en voortgezet onderwijs
2023 || Paperback || Martine F. Delfos || SWP || met inkijkexemplaar
Dit is een complete herziening van twee boeken, verschenen onder de titel Autisme op school (ISBN 9789088504433 en 9789088504440).
De mogelijkheden van kinderen, jongeren en volwassenen met autisme/atypische ontwikkeling (ATO) worden onvoldoende benut. Leerkrachten zetten zich in, en verbazen zich soms over de averechtse werking van hun inspanningen. ASS/ATO vergt een andere benadering op school, maar ook een andere houding van de leerkracht. Het grootste probleem is dat het kind met ASS/ATO ...
morgen verzonden
Kinderen en gedragsproblemen / Druk 9
aanleg, rijping of omgeving?
2012 || Paperback || Martine F. Delfos || Pearson Benelux B.V.
Kinderen en gedragsproblemen. Aanleg, rijping of omgeving? Dit derde deel van de quadrilogie over ontwikkelingspsychologie is helemaal gewijd aan het ontstaan van gedragsproblematiek. Daarbij worden angst, agressie, ADHD en depressie uitvoerig behandeld. Delfos biedt een helder beschreven, inzichtelijk biopsychologisch model voor gedrag. Dit gedragsmodel omvat biologische en psychologische verschillen en overeenkomsten tussen mannen en vrouwen en de betekenis daarvan voor de problematiek bij ...
morgen verzonden
Ontwikkeling in vogelvlucht / Druk 8
Ontwikkeling van kinderen en adolescenten
2024 || Paperback || Martine F. Delfos || Uitgeverij SWP || met inkijkexemplaar
In 'Ontwikkeling in vogelvlucht' schetst Martine Delfos een gedegen beeld van de ontwikkeling van kinderen en adolescenten. In 21 kenschetsen wordt het werk van de belangrijkste theoretici op dit gebied in kort bestek per theoreticus uitgelegd. Om nieuwe inzichten te kunnen plaatsen, is nodig te weten wat daar de wortels van zijn.
Die wortels klinken vaak ongewoon fris en modern in de oren, zoals Rousseau die bijvoorbeeld in de achttiende eeuw al zei: ‘We moeten onze kinderen niets leren, d...