Zoekfilters
Onderwijskunde (6)
Onderwijs met ICT (e-book)
leren en lesgeven met technologie
2014 || E-book via Bookshelf || Erik Bolhuis e.a. || Coutinho
Op welke manier kun je technologie en ICT inzetten als hulpmiddel bij het leren, het lesgeven en het organiseren van je onderwijs? 'OnderWijs met ICT' geeft (aankomende) leraren een antwoord op deze vraag in de vorm van inzichten, achtergronden en ideeën. Daarmee leren zij de juiste afwegingen te maken bij het gebruik van technologie en ICT op school. De auteurs leggen de nadruk op de didactische toepassingen, waarmee het boek aansluit op de Kennisbasis ICT.
'OnderWijs met ICT' begint met e...
morgen verzonden
Participatie in het onderwijs
onderzoek met en door leerlingen
2014 || Paperback || Gijs Verbeek e.a. || Boom
Participatie in het onderwijs gaat over 'onderzoek met en door leerlingen' in het basisonderwijs, het voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs. Het betreft onderzoek naar de visies die zij hebben op aspecten van hun leefwereld binnen, maar ook buiten de school of opleiding, zoals musea en bibliotheken. Het doel hiervan is hen te betrekken bij het begrijpen en vormgeven van omgevingen waarin zij leren. Dat gebeurt door hen daar zelf systematisch informatie over te laten verzamel...
Practicing Core Reflection
Activities and Lessons for Teaching and Learning from Within
2014 || Paperback || Frits G. Evelein || Taylor & Francis
Practicing Core Reflection features 78 concrete educational activities and exercises based on research. These can be used individually and in groups to support 'teaching and learning from within.' Core Reflection is an approach focused on people's personal strengths and on using practical strategies to overcome obstacles to the enactment of these strengths. This approach has been used in many contexts all over the world and has shown great promise in helping to re-chart the course for educati...
Beter beoordelen van projectwerk in het hoger onderwijs (e-book)
2014 || E-book via Bookshelf || Jacques Knops || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Hoe beoordeel ik het leerproces en de projectverslagen van studenten snel en effectief? De succesvolle Hoger Onderwijs Reeks reikt de docent de helpende hand met het nieuwe deel Beter beoordelen van projectwerk in het hoger onderwijs.
- Voorziet de docent van tools om projectwerk van studenten sneller en effectiever te beoordelen;
- ontwikkeld en uitgebreid getest in de praktijk van het hoger onderwijs;
- inclusief begeleiding bij doelgerichte besluitvormingsmethodes.
Dit deel biedt de docent...
Opbrengstgericht leren, meer dan presteren (e-book)
een integrale aanpak van OGW en HGW
2014 || E-book via Bookshelf || Bram de Muynck e.a. || Coutinho
Opbrengstgericht en handelingsgericht werken (OGW en HGW) zijn de afgelopen jaren in hoog tempo doorgevoerd in scholen met als doel de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren. Als leraar wil je niet dat deze manieren van werken tot gevolg hebben dat je juist minder goed aan kunt sluiten bij de onderwijs- en zorgbehoeften van je leerlingen. Dit boek laat zien hoe OGW en HGW elkaar positief kunnen beïnvloeden. Dat leidt tot een aanpak die zowel leerlinggerichtheid als een brede vorming bevor...
morgen verzonden
Zin in leren
2014 || Paperback || L. Stevens || Maklu, Uitgever
Over het boek:
Zin in leren is iedereen eigen. We zijn erop uit, ons hele leven lang. We zoeken altijd weer uitdagingen of nieuwe ervaringen. Hiermee raken we steeds beter ingesteld op onze omgeving en passen we ons steeds gemakkelijker aan nieuwe situaties aan. Ontwikkeling heet dat. Er is echter één belangrijke voorwaarde. Zin in leren vraagt dat je de zin ervan inziet. Het moet zin voor ons hebben, anders doen we het niet.
Leren in school is in wezen geen ander leren dan leren buiten schoo...