Zoekfilters

Verschijningsvorm
Paperback (4)
Hardcover (2)
Verschijningsjaar
2008 (2)
Voorgeschreven bij
Hogeschool Utrecht (2)

Onderwijskunde (6)

53,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 51,25
+
Bestel

Onderwijskundig ontwerpen / Druk 1

het ontwerp als basis voor leermiddelenontwikkeling

2017 || Paperback || Froukje Hoobroeckx e.a. || Bohn Stafleu van Loghum

is gericht op het maken van een ontwerp voor een leermiddel. Het is een praktisch boek, zonder teveel theoretische ballast dat het complete ontwerpproces beschrijft. Het ontwerp is een verantwoord en gedetailleerd plan dat dient als basis voor de daadwerkelijke ontwikkeling van een leermiddel. Dat leermiddel kan zowel een leerboek, een studiehandleiding, een cd–rom, een coachingtraject als een workshop zijn. Door eerst een goed ontwerp te maken kun je jezelf (en andere betrokkenen) een hele...

66,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 63,60
+
Bestel

Docentenreeks Aan de slag !

inspirerende opdrachten maken voor BEROEPSOPLEIDINGEN

2008 || Hardcover || M. Ploegman e.a. || Bohn Stafleu van Loghum

Aan de slag! is een uitgebreide handreiking voor het maken van goede opdrachten voor beroepsopleidingen. De opdrachten sluiten aan bij het leerlijnenmodel. De volgende leerlijnen komen aan bod: de stageleerlijn, de integrale leerlijn, de conceptuele leerlijn, de vaardighedenleerlijn en de studieloopbaanbegeleiding (regieleerlijn).De auteurs verhelderen wat het maken van opdrachten precies inhoudt en hoe docenten met hun opdrachten kunnen aansluiten op de dagelijkse praktijk. Ook is er aandach...

88,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Human Performance Reeks Over de Brug

discours over het duaal wetenschappelijk onderwijs

2013 || Paperback || Pieterjan van Wijngaarden || Bohn Stafleu van Loghum

In 'Over de brug' zijn ervaringen met en visies op de eeuwenoude spanning tussen werken, onderzoeken en leren in boekvorm gebundeld. Hoe kan het academisch onderwijs functioneren als brug tussen universiteiten en organisaties. Dat is de centrale vraag voor het duaal wetenschappelijk onderwijs.In 1998 heeft minister Ritzen het initiatief genomen tot experimenten met duale opleidingen aan de Nederlandse universiteiten. Anno 2008 kent het Nederlandse hoger onderwijs tientallen duale wetenschappe...

60,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 57,90
+
Bestel

De eenvoud van projectmatig werken / Druk 2

2004 || Paperback || M. Spanjer || Bohn Stafleu van Loghum

In onderwijssituaties en ook in de beroepspraktijk is het projectmatig werken de laatste jaren enorm toegenomen. Al snel wordt van mensen verwacht dat zij over enige kennis en ervaring met betrekking tot projectmatig werken beschikken. Dit boek is bijzonder geschikt voor zowel beroepsbeoefenaars als studenten die nog maar weinig over projectmatig werken weten. Het is niet alleen geschikt vanwege de bondig gehouden, kernachtige inhoud, maar ook door de zeer toegankelijke wijze waarop het is ge...

41,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 39,85
+
Bestel

Handboek studievaardigheden voor het HBO / Druk 2

activiteiten voor studenten

2017 || Paperback || N. van Halem e.a. || Bohn Stafleu van Loghum

In Handboek studievaardigheden voor het hbo staan 74 verschillende leeractiviteiten opgenomen met de daarbij horende werkwijze. Hoe bereid je een project, presentatie, tentamen of een stage voor? Hoe geef je constructieve feedback? Iedere activiteit is uitgewerkt naar inhoud, met een doel en stappenplan. En geeft antwoord op tal van vragen over onder andere samenwerken, studeren en projectmatig werken. Verder krijg je bij het onderdeel Tips adviezen hoe je missers kunt voorkomen en hoe je var...

59,95
Levertijd: 5 werkdagen
met 5% korting 56,95
+
Bestel

De verleiding weerstaan

overde noodzaak van het doordacht ontwerpen van opleidingen

2012 || Hardcover || M. Banens || Bohn Stafleu van Loghum

Toen de Britse klimmer George Mallory in 1924 de vraag kreeg voorgelegd waarom hij de Mount Everest wilde beklimmen, luidde zijn antwoord simpelweg: 'Because It's There'.Voor het beklimmen van de Mount Everest is dat wellicht reden genoeg, maar bij het ontwerpen van opleidingen verdient het toch de voorkeur onderwijskundige wenselijkheden en mogelijkheden centraal te stellen. Toch blijkt dat niet altijd het geval te zijn, vooral wanneer het gaat om nieuwe technische ontwikkelingen. ICT–toep...