Zoekfilters

Uitgever
Boom (2)

Onderwijskunde (3)

34,25
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 32,54
+
Bestel

Programmatisch toetsen

Voorbeelden en ervaringen uit de praktijk

2021 || Paperback || Liesbeth Baartman e.a. || Boom

Binnen het beroepsonderwijs is steeds meer belangstelling voor programmatisch toetsen. Dat is een toetsconcept waarin toetsen en leren geïntegreerd zijn en de competentieontwikkeling van de student centraal staat. Gedurende de opleiding wordt continu informatie over het leerproces van de student verzameld, de zogeheten datapunten. Hiermee kunnen opleiders het leerproces monitoren en bijsturen. Feedback en de ontwikkeling van zelfregulatie staan centraal. Zo krijgen studenten de benodigde tij...

38,93
Levertijd: 6 werkdagen
met 5% korting 36,98
+
Bestel

Juridisch Vademecum Examencommissies Hoger Onderwijs

Thematisch commentaar bij uitspraken van het College van Beroep voor het Hoger Onderwijs

2020 || Paperback || Pieter Huisman || Sdu

Examencommissies in het hoger onderwijs hebben een centrale rol in de borging van toetsing en examinering in het hoger onderwijs. Leden van de examencommissies worden geacht op de hoogte te zijn van de toepasselijke wetgeving in het hoger onderwijs, zoals de WHW (de wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderwijs), maar ook de uitspraken van het centrale rechtscollege, het CBHO (College van Beroep voor het Hoger Onderwijs).

Dit boek is een beknopt naslagwerk waarin de wetgeving en d...

62,75
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 59,61
+
Bestel

Leren (en) doceren in het hoger onderwijs / Druk 4

2020 || Paperback || Linda van der Grijspaarde e.a. || Boom

In Leren (en) doceren in het hoger onderwijs staat de dagelijkse praktijk van de docent centraal. De docent vervult een cruciale rol in de onderwijsleersituatie. Ongeacht de onderwijswerkvorm (college, werkgroep, practicum) van de docent wordt gevraagd om het onderwijs zodanig vorm te geven dat een maximaal leerresultaat bij de student wordt bereikt.

In vier thema’s behandelen de auteurs een aantal didactische onderwerpen: het leren van studenten (bevorderen), onderwijs ontwerpen, onderwijs...