Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Onderwijs en opvoeding (3)

24,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 23,28
+
Bestel

Regisseer je klas. Theorie (herwerkte uitgave)

Theorie bij het oefeningenboek klasmanagement

2023 || Paperback || Elke Struyf e.a. || Pelckmans

Dit boek is ontstaan uit lectuur en praktijk. We ambiëren om (toekomstige) leraren noodzakelijke kennis aan te reiken om effectieve klasmanagementvaardigheden te ontwikkelen. We zijn ervan overtuigd dat je kunt leren hoe je voor de klas moet staan. Een (wetenschappelijke) kennisbasis is volgens ons een eerste belangrijke stap in het ontwikkelen van de nodige competenties op dit vlak: weten wat je kunt doen en waarom én weten wat je het best vermijdt en waarom. Het boek zet de leraar aan tot...

30,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 28,50
+
Bestel

Leraar zijn, leraar worden

2023 || Paperback || Geert Kelchtermans || Pelckmans || met inkijkexemplaar

Leraar zijn is leraar worden, eerder dan andersom. Wie je bent als leraar, blijkt uit de praktijk. En uit de verhalen die je erover vertelt. Die praktijk en die verhalen zijn geworteld in de context van tijd en ruimte: in de eigen biografie en de schoolorganisatie. Maar die praktijk en die verhalen evolueren, ontwikkelen. En dat doet ook het beeld dat leraren hebben over zichzelf en hun beroep. Over wat hen drijft en voldoening geeft.

Geert Kelchtermans bestudeerde de ontwikkeling van leraren...

29,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 28,03
+
Bestel

Leren centraal

De kunst van leergericht werken en organiseren

2023 || Paperback || Steven Mannens || Pelckmans

Het belang van leren wordt in onze maatschappij vaak benadrukt. Leren is cruciaal voor verdere ontwikkeling. Hedendaagse schoolteams besteden meer en meer aandacht aan effectief leren. Dat is voor de leraren(teams) en hun leidinggevende (teams) een uitdaging. Het veronderstelt leergericht werken en leergericht organiseren. Door dit bewust te implementeren bouw je aan een LEER-krachtige omgeving.

Maar hoe zet je het leren centraal? Wat houdt dat juist in? Wie heeft welke rol te spelen? Hoe zor...