Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Moderne geschiedenis (1870-heden) (4)

28,31
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Wanneer in China een vlinder met zijn vleugels klapt ...

stagnerende groei, toename van rellen en stakingen

2016 || Hardcover || Fredo Corvo || Brave New Books || met inkijkexemplaar

China is al lang niet meer een economisch succesmodel.

De neo-liberale mythe wilde dat goedkope arbeid de wereldeconomie aanzwengelde.

Na het verplaatsen van arbeid naar Azië zijn weinig werkende arbeiders in het Westen overgebleven.

Concurrentie op de arbeidsmarkt door migratie en onzekere arbeidscontracten hebben het aantal stakingen en de omvang daarvan in het Westen verminderd.

In China staan beide ontwikkelingen felle arbeidersstrijd niet in de weg, maar bevorderen deze zelfs.

Welke zij...

39,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Blazers, blazers en nog eens blazers

2016 || Hardcover || Jan.G. Braaksma || Lanasta

Over de Blazer is nooit een echt boek verschenen. Wel wordt het schip vermeld in een behoorlijk aantal boeken maar zelden krijgt de Blazer de aandacht die ze verdient. Ter vergelijking: over Botters en Aken zijn halve bibliotheken verschenen en is de informatie niet aan te slepen. Bijna elke vissersplaats aan de voormalig Zuiderzee kent een botterstichting met of zonder een historische werf waar Botters worden onderhouden en opgeknapt. (Elburg, Huizen, Volendam, Spakenburg, Zwartsluis, Almere...

29,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 28,49
+
Bestel

City- en gebiedsmarketing

kiezen voor een succesvolle toekomst voor stad, wijk, woon-, werk- en winkelgebied

2016 || Hardcover || Michel Buhrs || Scriptum || met inkijkexemplaar

City- en gebiedsmarketing zijn in de laatste tien jaar uitgegroeid tot specialismen die hun waarde hebben bewezen. Een scherpe positionering, vertaald naar een aansprekende 'brand', een daarop aansluitende ontwikkeling en goede promotie, is essentieel voor een stad of gebied om succesvol te worden. Oftewel, een stad of gebied waar de klant graag komt: als bewoner, bezoeker, student, ondernemer of investeerder.

Binnen de city- en gebiedsmarketing is de Brandstation-­metho­diek een begrip. Dez...

48,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

kansen in het koninkrijk - Studiebeurzen 1815-2015

studiebeurzen 1815-2015

2016 || Hardcover || Pieter Slaman e.a. || Boom

In 2015 bestaat de studiefinanciering, in de verschillende vormen die het sinds zijn instelling gekend heeft, tweehonderd jaar. Op maandag 1 februari verschijnt over deze twee eeuwen ervaring met studiefinanciering een fraai vormgegeven overzichtswerk.

Een goede opleiding is cruciaal, maar voor de meeste jongeren niet te betalen. De afgelopen twee eeuwen heeft niet alleen de overheid, maar hebben ook burgers allerlei oplossingen voor dit probleem bedacht, zoals het verlenen van beurzen, het v...