Zoekfilters
Mens en maatschappij HOGER ONDERWIJS (3)
morgen verzonden
Geschiedenis geven / Druk 5
Praktische vakdidactiek en vakinhoud voor het basisonderwijs
2021 || Paperback || Meereke Bosua e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar
'Geschiedenis geven' biedt een totaalpakket voor toekomstige leerkrachten in het basisonderwijs. Het boek geeft niet alleen praktische kennis over didactiek voor het vak geschiedenis op de basisschool, maar het biedt ook talloze verrassende ideeën voor geschiedenislessen en suggesties om verbanden te leggen met andere vakgebieden.
Daarnaast brengt en houdt het boek de kennis van studenten op peil om te voldoen aan de landelijke Kennisbasis Geschiedenis (10voordeleraar, 2018) en is het een m...
morgen verzonden
Geschiedenis geven
Praktische vakdidactiek en vakinhoud voor het lager onderwijs in Vlaanderen
2023 || Paperback || Sven de Maertelaere e.a. || Koninklijke Van Gorcum
"Geschiedenis geven" biedt een totaalpakket voor toekomstige leerkrachten in het Vlaamse lager onderwijs. Het boek geeft niet alleen praktische kennis over didactiek voor het vak geschiedenis op de basisschool, maar het biedt ook talloze verrassende ideeën voor geschiedenislessen en suggesties om verbanden te leggen met andere vakgebieden.
De inhoud van dit boek is volledig toegespitst op het onderwijs in België. De belangrijkste gebeurtenissen en ontwikkelingen van de oudheid tot de modern...
morgen verzonden
WASO: creatief met wetenschap
Maak een educatieve voorstelling in 12 tot 15 stappen
2023 || Paperback || Irma Smegen e.a. || Koninklijke Van Gorcum
Maak kennis met WASO: Writing a Science Opera. Een creatieve manier om met kinderen kunst, wetenschap en techniek te combineren.
WASO is een multidisciplinaire onderwijsmethode waarin kinderen zelf een voorstelling maken. In dit boek vind je een handleiding waarin stap voor stap staat beschreven hoe je als leerkracht WASO met je groep kunt toepassen via een proces van Onderzoekend en Ontwerpend Leren.
Door hun nieuwsgierigheid, persoonlijke interesses en motivatie bepalen kinderen zelf een g...