Zoekfilters
Management algemeen (6)
morgen verzonden
Werken met persona's en profielen
Het goede van hokjesdenken
2018 || Paperback || Boudewijn Bugter e.a. || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Hoe kun je je klanten goed verder helpen? Door te zorgen dat je ze écht snapt. Door hun leefwereld en hun ervaringen in kaart te brengen en te zorgen voor inzicht in wie ze zijn en wat ze nodig hebben. Maar hoe doe je dat?Met dit boek leer je hoe persona's en profielen in jouw organisatie het meeste waarde kunnen toevoegen. Persona's helpen je om je beter in klanten te verplaatsen. Met profielen kun je hen op maat bedienen, data driven en gepersonaliseerd. Het boek biedt je praktische handva...
morgen verzonden
Risicovreugde
leid liever evident gevaarlijk dan ogenschijnlijk veilig
2018 || Paperback || Rob Fijlstra e.a. || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Digitale, technologische en sociale ontwikkelingen ontgrenzen het speelveld van organisaties. Terwijl veranderingen over elkaar heen buitelen, liggen échte revoluties nog in het verschiet. De mogelijkheden zijn eindeloos - voor wie ze ziet en ernaar handelt. Maar te veel leiders onderschatten het belang en sluiten de ogen, waardoor bedrijven structureel onderpresteren. Dat kan anders. Nee: dat móet anders!Dit boek is een pleidooi voor gedreven en gedurfd leiderschap. Heb je de moed om te do...
morgen verzonden
De winstadviseur
de nieuwe rol van boekhouders en accountants
2018 || Paperback || Femke Hogema || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
De financiële sector ondergaat grote veranderingen. Cloud software, robotic accounting en andere ontwikkelingen nemen een groot deel van het werk van boekhouders, accountants en fiscalisten over. Wil je als financieel professional in de nabije toekomst relevant blijven voor je klanten, dan moet je waarde toevoegen en werken aan de nieuwe invulling van jouw rol: wordt winstadviseur en help ondernemers winst te maken.
In dit boek toont bestsellerauteur, spreker en toptrainer Femke Hogema je co...
morgen verzonden
Waardevolle eenvoud
Beoordelen, ontwerpen en verbeteren van producten, diensten en processen
2018 || Paperback || Bart Schouten || Van Duuren Media
Ontevreden gebruikers, vertrekkende klanten, interne weerstand, slechte verkoopresultaten, een lastige concurrentiepositie ... Als nieuwe of bestaande producten, diensten of processen niet voldoen, zijn de symptomen vaak duidelijk zichtbaar. Veel lastiger is het om het onderliggende probleem boven tafel te krijgen. Waar ligt het nou precies aan? Waarom werkt iets niet?
Met dit boek leg je in no time de vinger op de zere plek. Bart Schouten ontwikkelde het verbluffend eenvoudige en doeltreffen...
morgen verzonden
Denken in organisaties
Pleidooi voor een nieuwe Verlichting
2018 || Hardcover || Tjip de Jong e.a. || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Veel economische wetten die lange tijd de basis vormden van het denken in organisaties werken niet meer. Het dogmatische geloof in marktwerking, vraag en aanbod, winstdenken en een amorele groei om de groei zorgt ervoor dat bedrijven krakend tot stilstand komen. De leefomgeving van toekomstige generaties loopt daarbij onherstelbare schade op. Het is hoog tijd om anders na te denken over samenwerken, duurzame ontwikkeling en rijkdom. Maar hoe dan?In Denken in organisaties grijpen Tjip de Jon...
morgen verzonden
Waarom begrijp je me niet?
beter samenwerken door het (h)erkennen van communicatiestijlen
2018 || Paperback || Brigitte Heldeweg e.a. || Van Duuren Media
Gesprekken lopen niet altijd zoals we hadden verwacht. Je gesprekspartner reageert ineens heel emotioneel, lijkt helemaal niet geïnteresseerd in je verhaal, blijft maar om de hete brij heen draaien of komt met oplossingen terwijl jij alleen wilde overleggen. Frustrerend en onnodig! Waarom begrijp je me niet? laat zien hoe je ervoor kunt zorgen dat gesprekken wél effectief verlopen. Je maakt kennis met vier communicatiestijlen die op de werkvloer voorkomen: - de directieve stijl - de expr...