Zoekfilters
Management algemeen (4)
morgen verzonden
De grondslagen van inkoopmanagement
2007 || Paperback || Vakmedianet
OmschrijvingDit boek beschrijft de belangrijkste principes en concepten op het gebied van inkoop en supply chain management. Het is geschreven voor diegenen die zich in korte tijd een beeld willen vormen van het vakgebied. Door de praktische opzet van het boek geven de dertien compacte hoofdstukken een heldere inleiding op dat terrein.Het eerste deel van het boek, 'kernbegrippen', geeft een beschrijving van de belangrijkste begrippen en definities, de invloed van inkoop op bedrijfsresultaten,...
Procesmanagement en de SqEME-benadering / Druk 3
een horizontale kijk op organiseren
2007 || Hardcover || J.N.A. Oosten || Vakmedianet
SqEME wordt al jarenlang succesvol toegepast in verschillende sectoren. Het wordt gezien als een eigentijdse invulling van het managen van processen. In 2002 kwam de eerste druk uit van Procesmanagement en de SqEME-benadering, waarvan nu een compleet herziene druk is verschenen. In deze derde druk is een aantal belangrijke aanvullingen aangebracht.
SqEME als methodologie bekijkt een proces in de organisatie vanuit vier verschillende invalshoeken, die vensters worden genoemd:
1. Constitutie
2. Ch...
morgen verzonden
Process Mapping / Druk 2
een praktische methodiek voor een heldere kijk op businessprocessen
2007 || Paperback || Hans Terhurne e.a. || Vakmedianet
Veel managers en medewerkers weten onvoldoende over hun processen en hoe deze kunnen worden verbeterd, vereenvoudigd of zelfs geƫlimineerd. Al dan niet gedwongen door de omstandigheden wordt steeds meer duidelijk dat in eerste instantie een heldere kijk op de processen van de organisatie noodzakelijk
is om te kunnen bepalen welke stappen wel of geen toegevoegde waarde (meer) hebben en hoe het proces optimaler vorm te geven is.
Process mapping is een van de belangrijkste procesverbeteringmethod...
morgen verzonden
Ondernemen in allianties en netwerken / druk 1
een multidisciplinaire
2014 || Hardcover || Vakmedianet
Interorganisatorische samenwerking in netwerken is een belangrijke factor achter het innovatievermogen van bedrijven. Steeds meer bedrijven maken gebruik van strategische allianties om producten of markten te ontwikkelen, kennis te verwerven of risico's en investeringen te delen. Deze ontwikkeling is snel gegaan, maar toch zijn niet alle samenwerkingsverbanden succesvol. De dynamiek is immers vaak onvoorspelbaar.
Uit de bijdragen in dit boek blijkt bovendien dat er vele vormen bestaan van all...