Zoekfilters
Management algemeen (4)
dinsdag verzonden
De professional en de manager in dialoog / druk 1
zelfbewust samenwerken in zorg en hulpverlening
2009 || Hardcover || Mark Vervuurt || Boom
In zorg en hulpverlening is de laatste decennia een spanningsveld ontstaan tussen het onvoorspelbare karakter van het mensenwerk en de nadruk op planning en control. Mark Vervuurt laat zien dat de professional en de manager deze spanning kunnen opheffen door hun krachten te bundelen. In dialoog laat je je als professional of manager niet meevoeren door de schijnbare tegenstelling tussen het inhoudelijke en het organisatorische perspectief. Door de dialoog komen de perspectieven van cliën...
dinsdag verzonden
Hondenbrokken
ofwel, waar worden klanten echt gelukkig van?
2009 || Hardcover || Jos Burgers || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Klantgerichtheid, zowel extern als intern, is voor veel organisaties de sleutel tot succes. De vraag is alleen waar te beginnen als je je organisatie nog klantgerichter wilt maken. Het antwoord ligt voor de hand: bij de medewerkers. Want de klantgerichtheid van een organisatie is niets meer of minder dan de optelsom van de klantgerichtheid van alle medewerkers. In de spannende en humoristische roman Hondenbrokken gaat Tim, eigenaar van een dierenspeciaalzaak, op zoek naar wat klantgerichtheid...
dinsdag verzonden
Sturing en ruimte
een nieuw managementconcept gebaseerd op de filosofie van de paradox
2016 || Hardcover || L. van de Vorst e.a. || Boom
Als manager wordt van u soms inspirerend leiderschap gevraagd, dan weer moet u een faciliterende coach zijn. Zo balanceert u tussen twee uitersten. Dat komt omdat er in Nederland twee organisatieconcepten zijn die elkaar nauwelijks lijken te vinden: de sturingsfilosofie die gelooft in efficiency, doelmatig handelen en sturen op cijfers en feiten en daarnaast de ruimtelijke filosofie die gelooft in talenten, ontwikkeling en evolutionair leren. Volgens de auteurs van Sturing en ruimte sluiten d...
dinsdag verzonden
Fuseren is topsport
praktijkgids voor het managen van fusies
2009 || Hardcover || Theo van Iperen || Mediawerf
Het bedrijfsleven en de not-for-profit sector zijn weinig succesvol in het managen van fusies. Veel tijd en geld gaan verloren zonder dat de fusiedoelen ook maar een stap dichterbij komen. Terwijl het anders kan. Fuseren is topsport bevat een concrete aanpak voor de verschillende fasen van het fusieproces. Stap voor stap. Hoe komen we tot een intentieverklaring die op draagvlak kan rekenen en de basis legt voor succes? Wat er moet gebeuren om de volgende stap te zetten: het daadwerkelijk fuse...