Management algemeen (3)
morgen verzonden
Van Waarnemen naar Waarmaken
expeditie naar waarde met professionals
2011 || Hardcover || Paul Kloosterboer || Boom || met inkijkexemplaar
Dit boek is het verslag van een ontdekkingstocht naar de slaag- en faalfactoren voor vernieuwen met professionals. Het onthult:
* waarom professionals en hun managers graag leren, maar niet van elkaar;
* de faalscenario's én kernprincipes;
* waarde als verdelend én verbindend criterium;
* vier fundamentele leer- en vernieuwingsmotoren;
* emotie als beslissende factor;
* het geheim van lerend leiderschap;
* de Expeditie naar Waarde als beproefde aanpak;
* een palet aan interventies en technieken.
De ...
morgen verzonden
Expeditie naar waarde
strategie ontdekken met professionals
2011 || Paperback || Paul Kloosterboer || Boom
Professionals en managers creëren waarde in hun dagelijkse praktijken. Voor
klanten, collega s, de organisatie en zichzelf.
Om die waarde te vergroten hebben ze elkaar hard nodig, soms tegen wil en dank.
De expeditie naar waarde voert naar klanten, belanghebbenden, professionele
hot spots en andere inspiratiebronnen. Ontdekken van waarde geeft richting
en kracht.
Vrije keuze voor (niet) veranderen is de springplank: aarzelingen en
ambities, denken en doen komen samen in het coproducer...
morgen verzonden
Adviseren vanuit het geheel
de vitale waarde van intern advies
2015 || Paperback || Paul Kloosterboer || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
De organisatie adviseren waar je zelf in werkt: hoe word je gehoord in het gekrioel van meningen, behoeften en belangen? Waarom gaat dat zo en wat is daarin jouw plek? Hoe verbindt je al die teams, professionals, managers en bestuurders?
Intern adviseren is vooral een rol in de schaduw. Niet nóg iemand die met zijn veren pronkt. Maar het is daardoor ook zwaar onderschat. Er is zelfs nauwelijks over geschreven. Terwijl vele duizenden het doen. Elke dag.
Voor hen schreef Paul Kloosterboer dit ...