Zoekfilters
Management algemeen (8)
morgen verzonden
Hoe ziet jouw werk er straks uit?
Kom nu in beweging en ga aan de slag met jouw talenten voor morgen
2020 || Paperback || Frank Kwakman || AnderZ
De komende jaren gaat er veel veranderen op de arbeidsmarkt. Veel beroepen van nu bestaan over tien jaar niet meer. Nieuwe technologieën zoals articificial intelligence en robotisering doen razendsnel hun intrede, klantvragen veranderen en interactie met anderen neemt toe.
Uit eigen observatie leerde Frank Kwakman, dat 70% van de mensen de vraag of hun baan over tien jaar nog bestaat heel relevant vindt, maar er niets mee doet. Behoor jij ook tot die 70% en denk je dat het allemaal wel mee z...
morgen verzonden
Professionals & Relatiemanagement
durven kiezen voor klanten die waarde creëren
2010 || Paperback || Frank Kwakman e.a. || Boom
De klanten van vandaag zijn belangrijk voor de omzet van morgen, aldus een van de professionals die in dit praktijkboek aan het woord komen. Omdat het werk niet langer vanzelf op professionele dienstverleners afkomt, staan het acquireren van nieuwe opdrachten en het werven van nieuwe klanten hoog op de agenda. Een essentiële succesfactor hiervoor is het optimaal bedienen van de huidige klanten en het goed onderhouden van de relaties die er al zijn. De vraag is alleen hoe en waar te beginnen?
...
morgen verzonden
De ondernemende professional / druk 1
Waarde creëren in een veranderende markt
2012 || Hardcover || Frank Kwakman e.a. || Duuren Media, Van
De markt van professionele dienstverleners is in tien jaar tijd veranderd in een vragersmarkt. Tegelijkertijd zien we dat de arbeidsmarkt flexibiliseert, dat meer en meer professionals voor zelfstandig ondernemerschap kiezen en dat de economische crisis ertoe leidt dat bedrijven en overheden nieuwe eisen stellen aan de samenwerking. Deze situatie dwingt professionele dienstverleners tot herbezinning van hun toegevoegde waarde en hun businessmodel. Ondernemerschap wordt meer dan ooit gevraagd,...
morgen verzonden
Groot Innovatiemodellenboek / Druk 2
47 innovatiemodellen voor het versterken van ondernemerschap bij bedrijfsleven en overheid
2017 || Paperback || Frank Kwakman e.a. || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
In een markt die volop in beweging is, is innovatie op alle fronten geboden: producten en diensten, organisatie en processen, talenten van medewerkers, samenwerking in de keten, nieuw leiderschap en co-creatie. In de veelheid aan literatuur over innovatie komen evenzovele benaderingen aan bod en alle hebben zeggingskracht op hun terrein. In dit Groot Innovatie Modellenboek kiezen we voor een brede definitie en vatten we innovatie op als verlengstuk van ondernemerschap. Daarmee vormen de inno...
morgen verzonden
Pofessionals & Acquisitie
succesvol opdrachten verwerven in de zakelijke dienstverlening
2014 || Paperback || Frank Kwakman || Boom
Het verwerven van opdrachten is een vak apart. Acquisitie is in de meeste organisaties dan ook een afzonderlijk specialisme. In de zakelijke dienstverlening is de professional zelf als het ware 'het product' en wordt hij geacht ook het acquisitievak te beheersen.Voor de meeste professionals geldt dat zij van origine een 'echt' vak hebben. U bent bijvoorbeeld ingenieur,
communicatiedeskundige, accountant, organisatieadviseur of trainer.Velen van u hebben zich daarnaast, als 'tweede beroep' ook ...
morgen verzonden
Personal branding
voor professionals die het verschil willen maken
2011 || Paperback || Frank Kwakman || Boom
In een markt met vele aanbieders en een 'product' dat in nauwe samenwerking met de klant tot stand komt, is personal branding de manier om je te onderscheiden. Volgens acquisitie-expert Frank Kwakman geldt dit niet alleen voor zakelijke dienstverleners, maar voor iedereen die in een persoonsgebonden business werkzaam is en dus vooral zichzelf moet verkopen.
In personal branding laat de auteur zien hoe je slechts in vijf stappen je eigen personal brand kunt ontwikkelen. Bij iedere stap krijg je...
morgen verzonden
Ondernemend adviseren
2013 || Hardcover || Frank Kwakman || Van Duuren Media
Een volwaardige gesprekspartner zijn voor klanten en daarmee het verschil maken: iets wat iedere professional wil. Toch zijn ondernemers vaak niet onder de indruk van de professionals die op hun pad komen. Ze zijn technisch wellicht goed, maar in het contact weten ze niet de juiste snaar te raken. Waardoor hun optreden weinig impact heeft en de relatie onder spanning komt.
Dit handboek is bedoeld voor professionals die boven de massa willen uitstijgen. Door niet alleen hun eigen vakgebied ui...
morgen verzonden
Leidinggeven aan jezelf
Hoe neem je zelf de regie bij hybride werken?
2021 || Paperback || Frank Kwakman || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
De laatste anderhalf jaar stond niet alleen de hele maatschappij maar ook ons werkleven op zijn kop. We werkten vanuit huis, communiceerden online met collega’s en er werd meer dan ooit een beroep gedaan op onze eigen verantwoordelijkheid en zelfstandigheid. En nu teruggaan naar het ‘oude normaal’ er op veel fronten niet inzit, is het tijd om vooruit te kijken. Wat neem je mee uit het covid-tijdperk? Wat werkte veel efficiënter en fijner? En wat wil je absoluut zo snel mogelijk anders ...