Zoekfilters

Verschijningsjaar
2016 (3)
Verschijningsvorm
Paperback (4)

Management algemeen (5)

29,25
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 27,79
+
Bestel

Actie! - Noodplan voor de retail

noodplan voor de retail

2016 || Paperback || Cor Molenaar || Boom || met inkijkexemplaar

Consumenten blijven weg uit de winkelstraten en kopen massaal op internet. Ondernemers sluiten hun zaak, binnensteden zijn minder aantrekkelijk en winkelgebieden raken in verval.

Wake up call

We zien het om ons heen en lezen erover in de krant. De recent aangekondigde nieuwe strategie van De Bijenkorf klonk als een wake-up-call, hard en duidelijk. Door internet verandert het consumentengedrag, er zijn bedreigingen voor stenen winkels maar ook voor webwinkels en wat betekent dit alles voor lo...

39,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

De kracht van platformstrategie

het is buigen of barsten

2017 || Paperback || Cor Molenaar || Boom

De kracht van platformstrategie gaat over nieuwe manieren om klanten en aanbieders bij elkaar te brengen of om diensten aan te bieden zoals gemeenten of zorginstellingen. Als mensen hun spullen niet meer in winkels kopen en hun hotelkamers niet meer bij de traditionele hotels boeken, hoe zorg je er als aanbieder dan voor dat jouw producten en diensten gevonden/gekocht worden?

Nieuwe toetreders zoals Alibaba, Uber, Etsy en AirBnB baseren hun businessmodel op nieuwe tweeweg platformstrategieën...

39,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel

Het einde van concurrentie?

Zakendoen in de platformeconomie

2019 || Hardcover || Cor Molenaar || Boom || met inkijkexemplaar

Het koopgedrag van klanten, concurrenten en bedrijven verandert snel door de impact van netwerken, algoritmes en internet. Hierdoor veranderen marktomstandigheden, waardoor de concurrentie ook verandert.

Hoe kun je nog concurreren met grote interne aanbieders als Bol.com, Amazon.com of Zalando.com? De concurrentiestrijd vindt niet langer meer plaats op basis van producten of prijs, maar op basis van klantbinding. Daarnaast komen er steeds meer platformen, de zogenaamde multisided platformen,...

47,25
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 44,89
+
Bestel

Het einde van winkels? - De strijd om de klant

de strijd om de klant, waarom het niet meer vanzelfsprekend is om naar en winkel te gaan!

2016 || Paperback || Cor Molenaar || Boom

Winkels kennen zware tijden: recessie, lokale wetgeving, parkeerproblemen, internetverkopen en de sterke macht van leveranciers. Kopen op internet, 24/7, is een volwaardig alternatief geworden voor de lokale winkel met strikte openingstijden en een beperkt assortiment. Is er nog wel een toekomst voor winkels? Welke ontwikkelingen volgen elkaar op en hoe zijn deze te vertalen naar interessante Business Models?

Kansen en bedreigingen

Cor Molenaar analyseert de strijd, de gevaren, maar beschrij...

45,75
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 43,46
+
Bestel

Red de winkel! - Zo kan het niet langer

zo kan het niet langer

2016 || Paperback || Cor Molenaar || Boom

Het gaat niet goed met de Nederlandse retailhandel. Omzetten stagneren en marges staan onder druk, terwijl internetverkopen met 10% stijgen per jaar.

Naar een nieuw businessmodel

Toch is er wel toekomst voor winkels. Juist nu internet het koopplatform van de toekomst is. Alleen wordt het anders dan we nu denken. In Red de winkel! legt (e-)marketing expert Cor Molenaar uit hoe technologie en internet winkels eerder een voorsprong bieden dan de altijd gedachte teloorgang. Het klassieke business...