Zoekfilters
Kunst algemeen (4)
maandag verzonden
Yayoi Kusama
Love Forever
2020 || Paperback || Harrie Verstappen e.a. || Agora, Uitgeverscentrum
Yayoi Kusama is certainly one of the most important post-war and contemporary artists of the moment, with exhibitions all over the world. Her work is not only of historical importance, but it also appeals to a huge, broad and international audience, and escapes almost all art concepts such as Minimal Art, Pop Art and Happening. Since 2005, the 0-institute has been collecting archive material with a team of art historians and doing interviews with eyewitnesses, including artists, friends, and ...
maandag verzonden
MUSEUM III. 2.2
narcisse Tordoir & Fendry Ekel
2020 || Paperback || Michel Dewilde e.a. || Agora, Uitgeverscentrum
In het voorjaar van 2018 presenteerde Cc Strombeek een greep uit het oeuvre van Narcisse Tordoir (°1954) van 1975 tot 2017 in dialoog met de Indonesische kunstenaar Fendry Ekel (°1971). Narcisse Tordoir (1954) is een vaste en eigenzinnig gebleven artistieke waarde in ons land. Verontwaardiging en een groot, impliciet wereldengagement maakt zich meester over zijn gehele werk. In Strombeek presenteert Tordoir een enorme, diagonaal in de zaal gebouwde muur met een puntgave selectie uit zijn br...
maandag verzonden
Tim Onderbeke & Louisa Maria Ponseele
Spoons
2021 || Paperback || Tim Onderbeke e.a. || Agora, Uitgeverscentrum
Kunstenaar Tim Onderbeke en juweelontwerpster Louisa Maria Ponseele bundelen hun fascinatie voor herinnering, schoonheid en luxe in het artist book Spoons. Aan het strand creëerden ze glimmend eetgerei met gevonden materialen die ze in het zand afdrukten en goten in tin. Het resultaat is een prachtige reeks fragiele, poëtische objecten met titels als Spoon for stealing rainbows, Post Poseidon, Tea for two en Moule a gogo. 'De lepel is bovendien het instrument bij uitstek dat ook als sierobj...
maandag verzonden
AgwA
Chantier / Construction Site
2020 || Paperback || Jan De Vylder e.a. || Agora, Uitgeverscentrum
AgwA shows work in progress: execution as a verb. A collection of collected images. Without a necessary order or sequence. Enlarged and then zoomed in again. But moments that had to be visualised at that time. Perhaps merely to serve as witness. Perhaps ultimately as an unencumbered catalogue of which only this or that will really be understood later on. Or will even be used. AgwA makes work of work in progress: execution as a context. That all of those images are collected is not odd. Not od...