Communicatiekunde algemeen (8)
morgen verzonden
Ik zie ik zie wat jij niet zegt / druk 1
aan de slag met het gedragsintelligentiemodel
2013 || Paperback || Ron A.F. Jacobs || Brave New Books
Hoe haal je meer uit je professionele gesprekken? Door gebruik te maken van het gedragsintelligentiemodel. Dit boek beschrijft dit praktisch bruikbare model in woord, beeld en veel cases. Het is bedoeld om snel begrip te krijgen van wat de ander denkt en voelt. Welke non-verbale signalen zie je, wat betekent die lichaamstaal, hoe zie ik incongruentie, wat betekent het als er een verschil is tussen wat de ander zegt en laat zien? Met welke technieken ga ik daar dan mee om in de gesprekken?
Da...
morgen verzonden
Communicatie memo Accountability (Heruitgave)
2013 || Paperback || Cathelijne Janssen || Adformatie Groep
Dit memo is bedoeld als handreiking voor communicatieprofessionals
die met accountability van communicatie aan de
slag willen gaan in hun organisatie. De inzichten op het gebied
van accountability van communicatie hebben zich ontwikkeld in
de afgelopen jaren. Er is meer aandacht voor de context van de
organisatie en ook de wetenschappelijke inzichten op het gebied
van accountability dragen meer en meer bij aan de discussie over
en de toepassing ervan in de praktijk. Vanuit deze achtergrond
wo...
morgen verzonden
Presentation techniques / Druk 2
2013 || Paperback || Manon van der Laaken e.a. || Coutinho
A research project is not finished until the results have been published. No matter how spectacular the findings, they only become relevant when they have been shared with others, for instance in a presentation at a conference. Students in Bachelor's and Master's programmes are expected to present the results of their projects and their theses too. And with the internationalisation of study programmes, more and more presentations are given in English.
How do you prepare a presentation? How d...
morgen verzonden
Vormgeving in communicatie / druk Heruitgave
2013 || Paperback || C. Coolsma e.a. || Adformatie Groep
Vormgeving speelt in communicatie een steeds belangrijker rol. Het overstelpende aanbod van informatie dwingt de ontvanger snel te selecteren, en dat doet hij vaak allereerst op het uiterlijk van communicatie-uitingen. Ook televisie en internet, met hun nadruk op het visuele, maken dat beelden en daarmee vormgeving belangrijke communicatiemedia zijn geworden. Inzicht in vormgeving - of het nu gaat om een complete huisstijl, een website, een folder of een brochure - is daarom noodzaak geworden...
morgen verzonden
Communicatieleer / Druk 9
een inleiding
2013 || Paperback || Frank R. Oomkes || Boom
Wij vullen onze dagen met praten en luisteren, schrijven en lezen, vergaderen, telefoneren, e-mailen en televisie kijken. Wat doet dat ons en wat doen wij ermee? Als communicatie zo bepalend is voor ons bestaan, is het zeker nuttig om méér te weten van wetten, regels en patronen van communicatie.
Veel onderwerpen komen aan de orde: principes en modellen van communicatie, lichaamstaal, communicatiepatronen, interculturele communicatie en cultuurschok, communicatie in groepen, communicatie va...
morgen verzonden
Offertes schrijven die scoren / Druk 2
2013 || Paperback || Mariet Hermans || Coutinho
Ondernemers zijn voortdurend bezig om opdrachten binnen te halen. Een belangrijk middel daarbij is een wervende offerte. Hoe kun je een offerte zo schrijven dat een klant jou de opdracht gunt?
In Offertes schrijven die scoren laat de auteur zien hoe je offertes schrijft die zich onderscheiden van die van de concurrenten. Het accent ligt daarbij op maatwerkoffertes voor diensten en producten. Offertes worden in dit boek in de bredere context van het commerciële traject geplaatst. Elk hoofdstuk...
morgen verzonden
Professioneel verkopen / druk Heruitgave
2014 || Paperback || H.E. Wijnberg e.a. || Adformatie Groep
Verkoop en het functioneren van de verkoopafdeling staat de laatste jaren sterk in de belangstelling. De tijd dat verkoop wordt beschouwt als een techniekje binnen marketing is voorbij.Professioneel verkopen geeft een beeld van de complete verkoopfunctie. Het komt daarmee tegemoet aan een groeiende behoefte. Onderwerpen als gespreksvoering, afsluiten van orders en klachtenbehandeling komen aan de orde. Maar ook onderwerpen als de organisatie van de verkoop afdeling, verkoopplanning en budgett...
morgen verzonden
Een prijsvraag als communicatiemiddel / druk 1
2013 || Paperback || Marten Waardenburg || Adformatie Groep
PRIJSVRAAG ALS COMMUNICATIEMIDDEL
Nederlanders zijn gek op het spelen van spelletjes en doen graag mee aan prijsvragen en wedstrijden. Zij willen graag iets winnen, van een geldprijs tot de eer om ergens de beste in te zijn. Om iets te winnen zijn mensen graag bereid een tegenprestatie te leveren. In de vorm van een financiële bijdrage (een lot kopen, een product kopen om mee te mogen doen) of het leveren van een prestatie (van het oplossen van een puzzel tot het bedenken van een slagzin of h...