Zoekfilters
Communicatiekunde algemeen (4)
Conflicthantering en mediation / Druk 3 (e-book)
2018 || E-book via Bookshelf || Govert Apol e.a. || Coutinho
Waar mensen elkaar ontmoeten, kunnen conflicten ontstaan. Of je nu hrm'er bent bij een multinational, verpleegkundige in een ziekenhuis, of manager binnen het bedrijfskundige domein, je zult mediation steeds vaker tegenkomen.
Conflicthantering en mediation geeft een brede inleiding in dit vakgebied. Het belicht theorie rondom communicatie, conflict en conflictpreventie en omschrijft alle ins en outs van conflicthantering en specifiek mediation. Ook worden specifieke terreinen van mediation be...
Gespreksvoering voor Sociaal Werkers (e-book)
2018 || E-book via Bookshelf || Marianne Luiting e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Toegespitst op de (toekomstige) sociaal werker;
biedt een brede basis voor effectieve gespreksvoering;
ontwikkeld door deskundigen op het gebied van communicatie.
Gespreksvoering is voor een sociaal werker een essentieel onderdeel in het omgaan met en begeleiden van cliƫnten. Daarom bevat Gespreksvoering voor Sociaal Werkers een brede basis voor het effectief voeren van gesprekken, aan de hand van theorie, modellen, vragen en opdrachten.
Gespreksvoering voor Sociaal Werkers helpt studenten m...
Zo communiceer je mondeling (e-book)
2018 || E-book via Bookshelf || Wiljan Smit e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Behandelt zowel de mondelinge beroeps- als basisvaardigheden;
studenten maken zich de vaardigheden eigen door te doen;
ontwikkeld door ervaren docenten in het hoger beroepsonderwijs.
Aankomende professionals moeten niet alleen vakbekwaam zijn, maar ook hun kennis goed over kunnen brengen. Vaardig (leren) communiceren is daarom een belangrijk onderdeel van iedere hbo-opleiding. Deze nieuwe uitgave, Zo communiceer je mondeling, onderscheidt zich van andere uitgaven door ...
Communicatie voor Bedrijfskundigen (e-book)
2018 || E-book via Bookshelf || Tjeerd de Jong e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar
Bedrijfskundigen verbeteren en vernieuwen bedrijfsprocessen en halen het beste uit organisaties en medewerkers. Daarbij moeten ze verschillende rollen met bijbehorende communicatieve vaardigheden kunnen vervullen: de adviseur, de manager, de onderzoeker en de ethisch handelend bedrijfskundige. Communicatie voor Bedrijfskundigen licht toe welke vaardigheden (toekomstige) bedrijfskundigen zich eigen moeten maken en hoe ze deze vaardigheden in kunnen zetten om een veelzijdige probleemoplosser te...