Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Bestuurs- en beleidskunde (6)

21,42
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Grip op de Toekomst

toekomstverkennen om uw organisatie klaar te maken voor de toekomst

|| Paperback || Silke den Hartog-de Wilde || Mijnmanagementboek.nl || met inkijkexemplaar

We kennen allemaal bedrijven die ooit zeer succesvol waren. Denk aan Nokia, Kodak en Blockbuster. Zij hebben gemeen dat grootschalige, disruptieve veranderingen niet tijdig werden gesignaleerd en verloren daarmee grip op de toekomst. Dat is deze organisaties duur komen te staan.

Nu kan niemand de toekomst voorspellen, maar je kunt deze wel (systematisch) verken- nen. Dit boek laat je kennis maken met een aantal bekende en beproefde methoden van toekomstverkenning:

* Scenarioplanning

* Trendan...

20,57
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

BESTUUR UW IT

5 stappen voor realisatie van de beste IT-investering in een paar dagen

2016 || Paperback || Robert Zondervan || Mijnmanagementboek.nl || met inkijkexemplaar

Zou het niet mooi zijn als IT doet wat uw organisatie wil en nodig heeft. U investeert alleen in projecten die de meeste waarde leveren, met het aanpakken van uw grootste risico’s, met de meest efficiënte processen en met de minste kosten. Ik gebruik hiervoor mijn AMORT-systeem, dat in een paar dagen succes boekt. Ik neem u mee in begrijpelijke taal met korte praktische stappen en breng daarnaast opmerkelijke tips en ideeën die het leven van een directeur, eigenaar of bestuurder aangename...

25,60
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Digital by Default

strategisch management in de onvermijdelijke digitale transformatie

|| Paperback || Willem Peter de Ridder || Mijnmanagementboek.nl || met inkijkexemplaar

Digitale technologieën zoals sociale media, mobiel, kunstmatige intelligentie, The Internet of Things en robots leiden tot nieuwe business modellen en maken een andere manier van werken noodzakelijk. Er is geen alternatief – alle business wordt digitaal.

Dit boek beschrijft een allesomvattende benadering voor de onvermijdelijke digitale transformatie van de onderneming. Waar moet je op letten bij het digitaliseren van producten en productieprocessen? Welke opties heb je als distributie via...

29,31
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Blockchain Organiseren

fundamenten voor een nieuwe sociaaleconomische orde

2017 || Paperback || Paul Bessems e.a. || Mijnmanagementboek.nl || met inkijkexemplaar

Onze economie drijft grotendeels op wantrouwen. Wanneer we zaken doen, moeten we elkaar kunnen vertrouwen. Daarvoor hebben we geld, contracten, merken en hiërarchieën geïnnoveerd. In het kielzog van deze instituties is een hele vertrouwensindustrie ontstaan, denk aan: banken, advocaten, accountants, marketeers en managers. Het nadeel van deze manier van vertrouwen organiseren is, dat de complexiteit onnodig toeneemt waardoor onze productiviteit daalt.

Steeds meer professionals en organisa...

27,99
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Het NatuurCanvas

Duurzaam Innoveren voor een Robuust Businessmodel

2023 || Paperback || Rick Lindeman || Mijnmanagementboek.nl

Vaak kijk je vanuit je eigen positie naar je werkplek. Dan is het moeilijk om je te verbeelden dat het ook anders kan. Dit boek biedt je een andere bril, die van principe uit de natuur. De natuur ontwikkelt zich immers al miljarden jaren door evolutie en weet zich aan steeds andere omstandigheden aan te passen. Met deze bril en het canvas dat er bij hoort, kan je zelf aan de slag om te komen tot verbeteringen in je organisatie en jouw plek daarin.

15,42
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Winnoveren / druk Heruitgave

succesvol innoveren met de D2F4O-innovatiemethode

2013 || Paperback || Paul Verveen || Mijnmanagementboek.nl

Winnoveren, echt succesvol innoveren door de beproefde D2F4O-innovatiemethode! De Developed2Fit4Outcome-innovatie-methode combineert bewezen innovatieinstrumenten op een wijze die zo logisch is, dat u na het lezen denkt 'Waarom heb ik dit niet zelf eerder bedacht?' Innoveren lukt met D2F4O, omdat:

â ¢ Het innovatieproces stapsgewijs wordt uitgevoerd

â ¢ De waardecreatie is gericht op de acceptatie door de gebruiker

â ¢ Het gebruiksdoel en de oplossing steeds concreet is gedef...