Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenBasisschool (4)
maandag verzonden
Versterk de regie van leerkracht en leerling
8 aanraders
2017 || Paperback || Elena Carmona van Loon e.a. || Instondo
Gedrag betekent op zich niet veel. Met je gedrag verhoud je je tot de omgeving. Door regie te versterken zorg je ervoor dat de ander meer invloed krijgt op het handelen en denken. Daar krijg je zelfbewust zijn en zelfvertrouwen van.
In deze TIBtool wordt beschreven hoe je als IB'er van invloed bent en vaardigheden of 'regiefuncties' van leerkrachten en leerlingen doelgericht kan versterken. Ook wordt besproken hoe belangrijk zinvolle relaties in de school zijn en hoe ze kunnen worden vormgege...
maandag verzonden
TIBtools Zet in op de ontwikkeling van cognitieve functies!
2020 || Paperback || Emiel van Doorn e.a. || Instondo
Cognitieve functies zijn de bouwstenen die leerlingen nodig hebben om te kunnen denken en handelen. Niet alleen op cognitief, maar ook op emotioneel en sociaal niveau. De kwantiteit en kwaliteit van hun cognitieve functies beïnvloedt in
sterke mate het functioneren van leerlingen, zowel op school als daarbuiten. Voorbeelden van cognitieve functies zijn: nauwkeurig zijn, gegevens verzamelen, relaties leggen, classificeren, plannen en veronderstellingen maken.
Leerlingen ontwikkelen de cogniti...
maandag verzonden
De Meerleerjarenklas (smart editie) / Druk 4
verder met Co-Teaching en integratieklassen
2017 || Paperback || Bert Groeneweg || Instondo
Als er - mede door 'Passend Onderwijs' - meer leerlingen met andere onderwijsbehoeften in de klas komen en de diversiteit toeneemt, kun je niet vast blijven houden aan klassikale instructie.
Laat dan de diversiteit doorgroeien en kies voor een klas waarin meerdere leerjaren (soms wel vier) in één klas worden begeleid door twee leerkrachten, Co-Teachers.
In dit boek wordt ingegaan op de mogelijkheden, de voorwaarden, de kansen en de uitdagingen van de leeftijdsheterogene klas. Veel voorbee...
maandag verzonden
TIBtools Beter onderwijs? Zoek het uit!
8 aanraders
2017 || Paperback || Linda van den Bergh e.a. || Instondo
In steeds meer scholen nemen leerkrachten zelf verantwoordelijkheid voor het verbeteren van het onderwijs. In de praktijk blijkt echter dat ze het moeilijk vinden om een goede focus te behouden en planmatig te werken. Een onderzoekende houding is daarbij noodzakelijk. De intern begeleider kan daarbij een belangrijke rol spelen door leerkrachten te ondersteunen bij de ontwikkeling en versterking van een onderzoekende houding. Die vormt een belangrijke sleutel tot onderwijsverbetering en voortg...