Zoekfilters
Resultaten (40)
morgen verzonden
Mensen maken fouten / druk 1
leren van fouten uit het nieuws
2014 || Paperback || J. Vollenbroek e.a. || Boom
Fouten van andere mensen lijken veel dommer te zijn dan de fouten die we zelf maken. In dit boekje wordt de nadruk gelegd op het alledaagse van fouten uit het nieuws.<br>Een Chinees spreekwoord luidt: ‘Een dom persoon leert van zijn eigen fouten en een intelligent persoon van de fouten van anderen’. Al lezende zult u af en toe tot de conclusie komen dat u geluk hebt gehad dat uw fouten de pers niet hebben gehaald. Het boekje is een aansporing om dat te voorkomen.<...
morgen verzonden
PM-reeks de methode Kids' Skills
op speelse wijze vaardigheden ontwikkelen bij kinderen
2006 || Paperback || B. Furman || Boom
Kids Skills is een speelse, praktische benadering voor het oplossen van moeilijkheden waarmee kinderen worden geconfronteerd. Centraal staat één heel belangrijk idee: praktisch alle problemen kunnen worden opgevat als vaardigheden die nog ontwikkeld moeten worden.
Kids Skills geeft kinderen of ouders niet de schuld van problemen. En het neemt ook niet de behoefte weg aan deskundige hulpverleners voor kinderen. Het stelt wel traditionele opvattingen over de rol van deskundigen ter dis...
morgen verzonden
Effectieve tweegesprekken / Druk 2
2006 || Paperback || Marike van den Berg || Boom
Hoe leidt u als leidinggevende de gesprekken met uw medewerkers in goede banen, en houdt u ook bij kritiek of slecht nieuws de werkrelatie prettig? Hoe geeft u op een motiverende manier feedback? En op welke manier laat u een kandidaat optimaal tot zijn recht komen tijdens een selectiegesprek? Op deze en andere vragen geeft Effectieve tweegesprekken antwoord.Met de elementaire gespreksvaardigheden uit dit boek staat u sterker in uw schoenen in elk gesprek. Het voert u per gesprekstype vlot va...
morgen verzonden
Het verschijnsel wetenschap / druk 12
een inleiding tot de wetenschapsfilosofie
2006 || Paperback || H. Koningsveld || Boom
morgen verzonden
Competentiegericht opleiden en leren / druk 1
2006 || Paperback || T. Rijkers || Boom
Het boek gaat over competenties die een praktijkbegeleider moet bezitten om deelnemers aan het secundair beroepsonderwijs die hun opleiding in de praktijk en op school volgen tot vakmensen op te leiden. Dit boek is gericht op het verwerven van kennis, vaardigheden en houding.De invoering van het competentiegericht onderwijs, volgens de Wet Educatie en Beroepsonderwijs (WEB), vereist dat bedrijven en instellingen een nadrukkelijker rol spelen bij de opleiding en begeleiding van leerlingen, sta...
morgen verzonden
Maak waar wat je zegt
betere prestaties door mensgericht management
2006 || Paperback || D.H. Maister || Boom
In het vandaag de dag zeer competitieve domein van de professionele dienst-verleners is de zoektocht naar individueel sterrendom altijd aanwezig. De verleiding om uitputtende uren van jezelf te vergen en je medeadviseurs te overtreffen, is vaak moeilijk te weerstaan. Maar het is kortzichtig en heeft een averechtse werking, volgens David Maister.
Juist bedrijven die hun medewerkers aanmoedigen om waar te maken wat ze zeggen, zijn financieel succesvoller dan hun concurrenten. Maister baseert zic...
morgen verzonden
Taaltrainer voor gevorderde anderstaligen
nT2 op de werkvloer
2015 || Paperback || Emmeke Boot e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Nieuwe Nederlanders functioneren op het werk vaak nog niet op gelijk niveau met collega's vanwege de taalbarrière. Deze Taaltrainer biedt hun net die laatste hulp om volwaardig te kunnen participeren. Lastige grammaticale items zijn gekoppeld aan oefenstof waarbij gebruikgemaakt is van praktijksituaties en vaktaal uit de administratieve, de medische en de technische sector. Deze uitgave bevat een unieke, aparte uitspraaktraining die je op de website kunt vinden.
De Taaltrainer richt zich op h...
morgen verzonden
Waarde in bedrijf / druk 1
waarde als oorzaak en gevolg
2013 || Paperback || J.G. Groeneveld || Boom
morgen verzonden
Praktijkgidsen voor manager en ondernemer Klantgericht corresponderen
2014 || Paperback || E. Grubben e.a. || Boom
Klantgericht corresponderen is een praktische gids voor iedereen die brieven schrijft of er verantwoordelijk voor is. U vindt in dit boek:zeven succesfactoren voor klantgerichte brievenconcrete handvatten voor strategische, klantgericht en correct corresponderentechnieken om betere openings-en slotzinnen te makentips en structuren voor informatieve brieven, commerci brieven, klachtbehandelingsbrieven, slechtnieuwsbrieven en betalingsverzoekentips voor standaardcorrespondentie, e-mails en fax...
morgen verzonden
Wat doen organisaties met mensen
actuele visies op management
2006 || Paperback || Boom
Wat doen organisaties met mensen
Wat doet een organisatie eigenlijk met u? Worden u capaciteiten ten volle benut? Wordt uw initiatief beloond of weggehoond ? Speelt standaardisatie ook binnen uw bedrijf en hoe voelt u zich daarbij ? Doelen, missies, targets en budgets : ze u nog iets ? Of is het tijd voor een bedrijfsrevolutie ?
Vandaag de dag worden er heel wat reorganisaties uitgerold, verandertrajecten gestart,nieuwe strategie bedacht en wordt er gekeken naar betrokkenheid van bestseller 'In...