Zoekfilters
Resultaten (6)
morgen verzonden
Basisboek aanpak schulden / Druk 2
2021 || Paperback || Nadja Jungmann e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Geeft een overzicht van de nieuwe wetgeving (2020-2021) omtrent de aanpak van schuldenproblematiek en incasso;
- bestrijkt de aanpak van schulden over de gehele linie, van preventie tot curatie;
- juridische basiskennis gecombineerd met kennis over hoe geldzorgen doorwerken op gedrag.
Schuldenproblematiek is een grote maatschappelijke kwestie: één op de vijf huishoudens in Nederland heeft risicovolle of problematische schulden. Basisboek aanpak schulden reikt studenten alle relevante info...
morgen verzonden
Rapporteren in de hulp- en dienstverlening / Druk 5
2018 || Paperback || Judith ter Horst || Coutinho || ook als eBook
In het verlengde van goede hulpverlening ligt goed rapporteren over cliënten. Een goed rapport is een middel om de hulpverlening vast te leggen en verder te brengen. Het vormt een verantwoording van de gekozen werkwijze en het kan een onderbouwing zijn van keuzes en adviezen. Het is het visitekaartje van de schrijver, van de organisatie die hij vertegenwoordigt en van de beroepsgroep hulp- en dienstverleners als geheel.
In Rapporteren in de hulp- en dienstverlening staat schrijven centraal. ...
morgen verzonden
Psychologische gespreksvoering / Druk 18
Een basis voor hulpverlening
2021 || Paperback || Gerrit Lang e.a. || Boom
Psychologische gespreksvoering combineert een toegankelijk geschreven overzicht van relevante theorie met concrete gespreksvaardigheden, die worden verduidelijkt met vele praktijkvoorbeelden. Na een bespreking van de algemene gezindheid van de hulpverlener tegenover de cliënt worden aspecten van de cliëntgerichte, de cognitief-psychologische en de sociaal-leertheoretische benadering van de persoon belicht. Vervolgens worden de vier rollen voor de hulpverlener verder uitgewerkt: vertrouwensf...
morgen verzonden
Praktische gespreksvoering / Druk 3
2020 || Paperback || Wim Donders e.a. || Boom || ook als eBook
‘Praktische gespreksvoering’ bevat de basisvaardigheden voor een goede aanpak van verschillende tweegesprekken. Je ontdekt stap voor stap hoe je gesprekken zoals kennismaking en een slechtnieuwsgesprek efficiënt kunt opbouwen. Ook leer je aanwijzingen en tips direct in de praktijk te brengen. Er is o.a. veel aandacht voor oplossingsgericht denken, interculturele communicatie en de Human Social Functioning-methode.
In ‘Praktische gespreksvoering’ bundelen Wim Donders en Liesbeth Ruijs...
morgen verzonden
Wat is onderzoek? / Druk 7
2022 || Paperback || Nel Verhoeven || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Het is belangrijk dat studenten leren om een betrouwbaar antwoord te vinden op (onderzoeks)-vragen. Uiteraard begint dat bij oefenen met onderzoek doen. Wat is onderzoek? biedt een complete en heldere inleiding op kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden. Wat is onderzoek bevat de theorie en praktijkvoorbeelden waarmee uw studenten hun onderzoek kunnen starten. Het neemt de student aan de hand om stap voor stap de onderzoeksvaardigheden te leren.
Wat is onderzoek? maakt het ingewikkel...
morgen verzonden
Stress-sensitief werken in het sociaal domein / Druk 1
Inzichten en praktische handvatten voor hulp- en dienstverleners
2020 || Paperback || Nadja Jungmann e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek helpt professionals in het sociaal domein om cliënten met chronische stress beter te ondersteunen. Ook is het boek geschikt voor managers, (dienst)directeuren en voor studenten Social Work, MWD, SJD en SPH.
Stress-sensitief werken in het sociaal domein. Inzichten en praktische handvatten voor hulp- en dienstverleners beschrijft hoe chronische stress denken en gedrag ontregelt. In een theoretische inleiding wordt toegelicht hoe het komt dat mensen die in chronische stress leven ...