Zoekfilters
› Communicatiekunde alge... (5)
› Marketing (5)
› Management algemeen (3)
» Toon alle opties (3)
Resultaten (26)
Marketingcommunicatiestrategie / Druk 9
2023 || Paperback || Ko Floor e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Gerenommeerde methode met een zeer goede positie in het hoger onderwijs;
-[ state of the art kennis over digitale communicatie;
- actuele cases en voorbeelden uit de communicatiepraktijk.
De ontwikkelingen op het gebied van marketingcommunicatiestrategie gaan ontzettend snel. Zo is er de afgelopen jaren in Nederland meer geld uitgegeven aan online marketingcommunicatie dan aan communicatie in offline media. We zien bovendien dat marketingcommunicatie steeds vaker is gericht op het creëren ...
morgen verzonden
Dit is onderzoek! / Druk 3
2019 || Hardcover || Ben Baarda || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toegankelijke en enthousiasmerende gids voor praktijkgericht kwalitatief en kwantitatief onderzoek;
- behandelt de essentie van onderzoek in vier praktische stappen;
- met handige checklists voor het zelf opzetten en uitvoeren van onderzoek.
Dit is onderzoek! leert hbo-studenten in vier stappen onderzoek doen. Het boek behandelt kort en krachtig de theorie en de praktijk van onderzoek en bevat een schat aan onderzoeksvoorbeelden, direct toepasbaar bij projecten, stage- en afstudeeropdrachte...
morgen verzonden
Communiceren / Druk 4
Contact maken, houden en verdiepen
2022 || Paperback || Frank Oomkes e.a. || Boom || ook als eBook
Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.
Heel weinig mensen zijn volleerd in het leggen van contacten, het voeren van een goed gesprek en het verdiepen van relaties. Gelukkig is communiceren te leren! Voor succesvol contact met anderen heb je namelijk bepaalde communicatievaardigheden nodig. Dit boek leert je om contact te maken, te houden én te verdiepen.
‘Communiceren’ geeft heldere inzichten in algemene communicatievaardigheden. Alle basisva...
morgen verzonden
Inleiding organisatiekunde / Druk 7
2021 || Paperback || Loek ten Berge e.a. || Coutinho || ook als eBook
Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. In het boek staat het 7S-model van McKinsey centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. In elk hoofdstuk wordt een S-begrip uitgelegd aan de hand van actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal. De verbanden tussen de begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. Daarnaast komen organisatiekunde in historisch perspectief en ...
morgen verzonden
Draaiboek gedragsverandering / Druk 7
de psychologie van beinvloeding begrijpen en gebruiken
2017 || Paperback || Sander Hermsen e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Er wordt van alles uit de kast gehaald om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrities, nudging en veel (te veel) informatie. Gedragsverandering is een actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven worden (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Met wisselend succes.
Wetenschappers Sander Hermsen en Reint Jan Renes laten in...
morgen verzonden
Interne communicatie bij verandering / Druk 3
van middelen- naar interventiedenken
2013 || Paperback || Huib Koeleman || Boom
* Al meer dan 10 jaar hét basisboek voor verandercommunicatie.
* 7 visies op verandering; kies de versie die past bij jouw verandering.
* Gebaseerd op erkende veranderaanpakken van De Caluwé & Vermaak, Boonstra, Van Ruler en Factor C.
* 35 verschillende interventiemogelijkheden, op verandervisie gesorteerd.
* 6 fasen van het proces in detail beschreven.
* Tips en voorbeelden uit de praktijk.
Interne communicatie is dé succesfactor voor het slagen van veranderingstrajecten. De vraag naar he...
morgen verzonden
Positioneren / Druk 5
Stappenplan voor een scherpe positionering
2022 || Paperback || Jaap van der Grinten e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
In onze multimediale samenleving is de vraag hoe mensen over je spreken steeds belangrijker geworden. Positioneren is een marketingtechniek die je helpt de beeldvorming rond jezelf of een product, dienst of organisatie proactief te sturen.
Positioneren is geschreven vanuit het perspectief van de manager, waardoor je de kennis direct in de praktijk kunt toepassen. Op de bijbehorende website www.positioneren5edruk.nl vind je oefenopgaven en achtergrondinformatie.
Deze vijfde druk is op tal van ...
morgen verzonden
Basisboek interne communicatie / Druk 9
Aanpak en achtergronden
2021 || Paperback || Erik Reijnders e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar
In het "Basisboek interne communicatie" maak je kennis met de essentie van interne communicatie. Het is eveneens een praktisch bruikbaar fundament om de communicatie in een organisatie (-onderdeel) te verbeteren. Interne communicatie is voor veel organisaties een aandachtspunt in het beleid. Terecht, want intern je zaakjes op orde hebben is een belangrijke voorwaarde om extern (nog) beter te kunnen presteren.
Deze herziene, negende editie van het Basisboek is opgebouwd uit drie delen.
Deel I ...
morgen verzonden
Taaltopics Formuleren / Druk 4
aantrekkelijk, begrijpelijk en correct schrijven
2017 || Paperback || Cees Braas e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Taaltopics Formuleren is een praktische, overzichtelijke en handzame schrijfhulp. Of je nu een korte tekst, een scriptie of slechts enkele zinnen moet schrijven of herzien: Taaltopics Formuleren biedt uitkomst. Voor zowel zakelijke als meer commerciële teksten krijg je handige tips, voorzien van aansprekende voorbeelden en korte oefeningen waar je mee aan de slag kunt.
Waarom kiezen voor Taaltopics Formuleren?
* Staat stil bij de benodigde voorbereidingen voorafgaand aan het schrijven;
* stimul...
morgen verzonden
Schrijven met effect / Druk 5
Stijlcursus doeltreffend formuleren
2014 || Paperback || Mariët Hermans || Coutinho || ook als eBook
Hoe schrijf je een tekst die het gewenste effect heeft op de lezer? Hoe pak je schrijfwerk efficiënt aan? Hoe maak je van schrijven een leuke klus?
Met Schrijven met effect ontwikkel je stapsgewijs de vaardigheid om op een heldere, kernachtige en levendige manier zakelijke teksten te schrijven. Dankzij de praktische adviezen in het boek doe je dat met meer plezier en gemak. Door het uitgebreide oefenmateriaal kun je je de stof snel eigen maken.
In de vijfde druk van chrijven met effect zij...